پرشین اپلای

شرایط تحصیل رایگان در نروژ

شرایط تحصیل رایگان در نروژ 3 سال قبل

شرایط تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی به صورت رایگان است. زبان تدریس در این مقطع در دانشگاهها، زبان نروژی است که فراگرفتن همین زبان نروژی نیز به صورت کاملا رایگان در دانشگاه مقصد در نروژ به مدت یک سال برگزار خواهد شد و پس از آن دوره ی لیسانس شروع می شود.

در مقطع فوق لیسانس کمی اوضاع فرق می کند ضمن اینکه تحصیل در این مقطع رایگان است اما زبان تدریس در اکثر رشته های تحصیلی در دانشگاههای نروژ، انگلیسی می باشد و دیگر به فراگیری زبان نروژی به مدت یک سال نیازی نیست و می توانید به محض ورود به خاک نروژ تحصیل در مقطع فوق لیسانس را شروع کنید.

توصیه های لازم برای تحصیل رایگان در نروژ

برای تحصیل در دانشگاههای نروژ باید مدارک خود را اول دسامبر تا ۱۵ مارس ارسال کنید و در واقع شما برای تحصیل در ترم پاییز سال بعد تا اخر اسفند فرصت دارید که مدارک لازم برای دانشگاه مورد نظر را ارسال نمایید. نکته اینکه شما می توانید مدارک مورد نیاز برای دانشگاه مورد نظر را به همان دانشگاه ارسال کنید. اکثر دانشگاهها برای ثبت نام و ارسال مدارک از فرد متقاضی مبلغی را دریافت می کنند( به جهت چک کردن مدارک و رزومه ی شما) مثل دانشگاه سوئد که حدودا ۹۰۰ کرون یعنی معادل ۳۵۰ هزار تومان از هر فرد متقاضی برای دریافت مدارک و ثبت نام دریافت می کند این در حالی است که دانشگاه نروژ این سیستم را ندارد و هزینه ای را دریافت نمیکند.

از آن جایی که دانشگاه های نروژ مورد تایید وزارت علوم بوده و کیفیت بالا و استاندارد های آموزشی آن مورد ارزشیابی قرار گرفته است شما برای اقدام به تحصیل در نروژ نیاز به هیچ موسسه ای جهت درخواست تحصیل و در راستای آن هزینه ای که باید برای این درخواست داشته باشید ندارید. فقط کافیست مدارک مورد نیاز دانشگاه مورد نظرتان را پس از بررسی هایی که انجام میدهید در بازه ی زمانی که همان دانشگاه برای ثبت نام مشخص کرده است بفرستید. این مدارک مورد نیاز را شما می توانید براحتی در سایت های مربوط به همان دانشگاه مورد نظرتان مشاهده بفرمایید به طور کلی وب سایت تحصیل در نروژ چندین سال است که به عنوان سایت رسمی مورد توجه بسیاری متقاضیان ایرانی تحصیل در نروژ بوده است.

تحصیل رایگان در نروژ بدون در نظر گرفتن رزومه ی علمی

این امتیاز تحصیل رایگان در نروژ، باعث شده است که همه ی افراد بتوانند با هر رزومه ای در دانشگاههای این کشور تحصیل کنند، فارغ از اینکه رزومه ای خوبی دارند یا خیر و یا اینکه مقالات آی اس آی داشته باشند یا نه، مدرک زبانی با نمره ی بالایی داشته باشند یا نه، دارای معدل بالایی هستند و یا فارغ التحصیل از دانشگاهی با تراز بالایی هستند یا خیر. برای تحصیل رایگان در نروژ اصلا به داشتن این ویژگی ها نیازی نیست و شانس برای همه وجود دارد. درست است که افرادی که رزومه ی بهتری دارند همیشه یک قدم جلوترند ولی برای تحصیل در دانشگاههای نروژ راه برای همه باز است.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat