پرشین اپلای

ویزای تحصیلی فرانسه

ویزای تحصیلی فرانسه 3 سال قبل

ویزای تحصیلی فرانسه

شرایط گرفتن ویزای تحصیلی فرانسه چیست؟

برای گرفتن ویزای تحصیلی فرانسه چه اقداماتی باید صورت بگیرد؟

گرفتن ویزای تحصیلی فرانسه به چه عواملی بستگی دارد؟

همان طور که قبلا بیان شد ملیت تاثیر بسیار زیادی در گرفتن ویزای تحصیلی و دیگر تسهیلات تحصیلی هر کشوری دارد. این مساله برای گرفتن ویزای تحصیلی فرانسه نیز تاثیر بسزایی دارد بدین ترتیب که اگر فرد متقاضی ملیت اروپایی دارد و یا از یکی از کشور های اتحادیه ی اروپا مثل نروژ و یا سوئیس باشد نیاز به ویزای تحصیلی نخواهد داشت و فقط کافیست که مدارک شناسایی معتبر مثل پاسپورت مسافرتی را برای ادامه ی تحصیل به طرز قانونی در فرانسه ارائه دهد. بنابراین گرفتن ویزای تحصیلی فقط برای کسانی است که ملیتی غیر از اروپا و یا دیگر کشور های اتحادیه ی اروپا باشد.

شرایط تحصیلی بر اساس مدت زمانی که شما قرار است برای تحصیل در فرانسه بمانید متفاوت خواهد بود. براین اساس ویزاهای تحصیلی شامل تقسیم بندی زیر می گردد:

ویزای تحصیلی کوتاه مدت و یا شینگن

این ویزا به صورت رایگان بوده و برای مطالعات کمتر از سه ماه در کشور فرانسه است باید این اطمینان را داشته باشید که برای بیشتر از مدت سه ماه در کشور فرانسه نخواهید ماند و نکته ی دیگر در مورد ویزای کوتاه مدت اینکه این ویزای تحصیلی تمدید نخواهد شد.

ویزای تحصیلی موقتاً بلند مدت

با این ویزای تحصیلی شما می توانید درخواست کنید که به مدت شش ماه در کشور فرانسه برای مطالعات خود می مانید مزیتی که این ویزای تحصیلی دارد این است که شما با داشتن این ویزای تحصیلی درخواست جداگانه ای برای اقامت نیاز نخواهید داشت.

ویزای تحصیلی فرانسه طولانی مدت

برای ماندن و تحصیل در فرانسه فرد متقاضی باید برای این ویزای تحصیلی طولانی مدت اقدام نماید این ویزا برای اقامت و تحصیل بیش از شش ماه صادر میگردد. در واقع این نوع ویزای تحصیلی همان ویزایی است که شما برای تحصیل در فرانسه به آن احتیاج دارید. این نوع ویزای تحصیلی می تواند به عنوان مجوز اقامت شما در کشور فرانسه باشد و تا تمام شدن طول دوره ی تحصیلی شما که معمولا برای مقطع لیسانس به مدت سه الی چهار سال طول میکشد برای دوره ی کارشناسی ارشد شما به مدت دوسال و برای دوره ی دکتری شما در کشور فرانسه به مدت چهار سال اعتبار خواهد داشت.

ویزای تحصیلی برای شرکت در امتحانات ورودی

این نوع ویزای تحصیلی به این صورت است که مثلا شما قصد شرکت در امتحان ورودی یک دانشگاه در فرانسه را دارید و یا قصد دارید در کنکور پزشکی کشور فرانسه شرکت کرده و بدین منظور به کشور فرانسه سفر کنید در این صورت باید برای گرفتن این ویزا اقدام کنید. که در صورتی که در امتحانی که شرکت کرده اید قبول شده و آن را پاس کنید و در واقع گذرنامه ی ورود به آن دانشگاه را بگیرید پس از آن می توانید برای ویزای اقامت یک ساله اقدام کنید. برای اینکه بعد از قبولی در امتحان ورودی بدانید که باید چه کاری انجام دهید می توانید مستقیما با مرکزآموزشی و یا دانشگاه مقصد در فرانسه مکاتبه کرده و پاسخ سوالات خود را از منبع موثق دریافت کنید.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat