پرشین اپلای

شهریه دانشگاه های فنلاند

شهریه دانشگاه های فنلاند 3 سال قبل

شهریه دانشگاه های فنلاند

شهریه دانشگاه های فنلاند در مقاطع مختلف لیسانس، فوق لیسانس و دکتری چقدر است؟

آیا تحصیل در فنلاند رایگان است؟

قانون جدید دریافت شهریه دانشگاه های فنلاند از چه موقعی برای دانشگاه های فنلاند اعمال می شود؟

کشور فنلاند در زمره ی کشور های حوزه ی اسکاندیناوی است که دارای دانشگاه های متعددی در رشته های مختلف تحصیلی است دانشگاه های فنلاند با نظام اموزشی باکیفیت و سیستمی با رعایت تمام استاندار های جهانی. از جمله ی دانشگاههای معروف در این کشور می توان به دانشگاه هلسینکی اشاره کرد که در شهر بزرگ هلسینکی پایتخت فنلاند قرار دارد. در فنلاند حدود 300 رشته ی تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شود که این رقم طبیعتا نشان دهنده ی تعداد بالای متقاضیان دانشجویان بین المللی در این کشور است.

قانون جدید تغییر دریافت شهریه دانشگاه های فنلاند

در مورد شهریه دانشگاه های فنلاند باید بگوییم که تا اخر سال 2015 کلا تحصیل در فنلاند در مقاطع مختلف، به صورت رایگان بوده و هیچ گونه شهریه ای در مقابل تحصیل از دانشجویان دریافت نمی کردند. از ابتدای سال 2016 قوانین نظام آموزشی تغییر کرده و گویا تحصیل در فنلاند در همه ی مقاطع و همه ی رشته های تحصیلی رایگان نیست و این گونه است که برخی رشته ها در تعدادی از دانشگاه های فنلاند از دانشجویان داخلی و بین المللی شهریه دریافت می کنند که البته هنوز هم در برخی دانشگاه های آن برای برخی رشته های تحصیلی تحصیل به صورت رایگان می باشد.

این قانون دریافت شهریه دانشگاه های فنلاند در همه ی دانشگاه ها به صورت عام برگزار نشده است و در واقع این دولت فنلاند است که دانشگاه ها را موظف به دریافت شهریه از دانشجویان کرده است که البته برخی دانشگاهها در خصوص تعیین شهریه تصمیم گیرنده هستند. این دریافت شهریه تا مقاطع فوق لیسانس است و دوره ی دکتری در کشور فنلاند کما فی السابق رایگان بوده و از این قوانین مستثنی است. ادعای دولت برای گرفتن شهریه ی سالیانه 1500 یورویی از دانشجویان به منظور افزایش کیفیت آموزش است. از جمله تمهیداتی که دولت فنلاند در مقابل گرفتن شهریه داده است افزایش بورسیه های تحصیلی برای دانشگاه های این کشور است.

مزایای تحصیل در دانشگاههای فنلاند

از جمله مزایا و امتیازاتی که تحصیل در فنلاند دارد این است که دانشجویان دانشگاه های فنلاند با عضویت در اتحادیه های دانشجویی کارتی را دریافت می کنند که با استفاده از ان می توانند از تخفیف های رستوران ها و حمل و نقل عمومی و خیلی امکانات رفاهی دیگر برخوردار شوند. در ازای این عضویت دانشجو در اتحادیه های دانشجویی در فنلاند ، متقاضیان باید سالانه 80 الی 100 یورو به اتحادیه پرداخت کنند.

از آنجایی که تحصیل در دانشگاههای فنلاند رایگان است دیگر کمک هزینه ای برای دانشجویان وجود ندارد که البته برای مقاطع دکتری و دانشجویانی که دارای رتبه های علمی بهتری هستند می توانند از برخی کمک هزینه های تحصیلی بهره مند شوند.

جهت دریافت مشاوره رایگان تخصصی فرم درخواست مشاوره را تکمیل نمایید. کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat