پرشین اپلای

معرفی دانشگاه های فنلاند

معرفی دانشگاه های فنلاند 3 سال قبل

معرفی دانشگاه های فنلاند

کشور فنلاند از جمله کشور هایی است که به خاطر کیفیت بالای سیستم آموزشی و مزایا و تسهیلاتی که در اختیار دانشجویان قرار می دهد و از همه مهمتر به دلیل امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های فنلاند، مقصد بسیاری از مهاجران است. برای اینکه بیشتر و بهتر با هر کدام از دانشگاه های فنلاند اشنا شوید توجه شما را به معرفی تعدادی از دانشگاههای این کشور جلب می کنیم.

فهرست دانشگاه های معتبر کشور فنلاند

 دانشگاه های این کشور به دو دسته پلی تکنیک و معمولی تقسیم میشوند. دانشگاه های پلی تکنیک بیشتر به آموزش های عملی و حرفه ای متکی هستند به همین دلیل هم بیشتر دانشجویان آنها را افراد شاغل و سن بالا تشکیل میدهد. این دانشگاه ها در مقطع لیسانس به زبان انگلیسی اقدام به جذب دانشجو میکنند. مدرک این دانشگاه ها علاوه بر تایید توسط صنایع خود کشور فنلاند، مورد تایید وزارت علوم ایران نیز هست. دانشگاه های گروه دوم مانند دانشگاه های اصلی تمام کشور ها بوده و از دانشگاه های پلی تکنیک بیشتر و بزرگ تر هستند اما دوره ی کارشناسی به زبان انگلیسی ندارند . این دانشگاه ها برخی مدارک دانشگاه های پلی تکنیک را قبول نداشته و اگر فرد بخواهد در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه های معمولی پذیرفته شود باید یک سری واحد های اضافی را در 5 درس، بگذرانند. هرکدام از این دانشگاه ها مدارک و شرایط خاص خود را برای پذیرش دانشجویان دارند. تا قبل از سال 2017 تحصیل در مراکز دانشگاهی کشور فنلاند به صورت رایگان بود اما اخیرا دولت این کشور قانون پرداخت شهریه برای اتباع خارجی و غیر بومی فنلاند تصویب نموده است و طبق این دانشجویان برای تحصیل موظف به پرداخت شهریه هستند. نکته قابل توجه برای دانشجویان خارجی این است که برای ادمه تحصیل در دانشگاه های آنجا، این است که فرد باید ویزای تحصیلی با اعتبار بیش از 90 روز داشته باشد.

فهرست دانشگاههای معتبر فنلاند

گروه الف (ممتاز)

1. دانشگاه آالو

2. دانشگاه تورکو

3. دانشگاه اوول

4. دانشگاه فنلاند شرقی

5. دانشگاه یواسکیلا

6. دانشگاه تامپیر

7. دانشگاه تامپیر

8. دانشگاه ابو آکادمی

9. دانشگاه لپنننتا تکنولوژی

گروه ب (خوب)

1. دانشگاه هلسینکی

2. دانشگاه لاپلند

3. دانشگاه واسا

4. Hanken Svenska Handelshogskolan (دانشکده اقتصاد هانکن)

5. دانشگاه هنر هلسینکی

در حال حاضر 300 رشته دانشگاهی به زبان انگلیسی در مراکز این کشور ارائه میشوند ، که شیوه آموزش آنها به شیوه علمی و کاربردی است. هم اکنون حدود 7000 دانشجو از 40 کشور دنیا در دانشگاه های فنلاند مشغول به تحصیل هستند.

معرفی دانشگاه هلسینکی University of Helsinki

اولین دانشگاه از مجموعه دانشگاه های فنلاند که می خواهیم به معرفی آن بپردازیم دانشگاه هلسینکی است که جزء صد دانشگاه برتر جهان به حساب می اید. این دانشگاه در سال 1640 در شهر تورکوی فنلاند تاسیس شده و بعد ها در سال 1829 به شهر هلسینکی منتقل شده و به اسم همین شهر تغییر نام یافته است. اخرین اماری که از جمعیت این دانشگاه موجود است مربوط به سال 2015 است که جمعیتی بالغ بر 34833 دانشجو داشته و در 6086 رشته ی تحصیلی در حال فعالیت است. حدود 4682 دانشجو در دانشگاه هلسینکی در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند. این دانشگاه دارای 11 دانشکده است که از جمله ی آن دانشکده هنر- دانشکده داروسازی- دانشکده الهیات- دانشکده دامپزشکی- دانشکده علوم اجتماعی – دانشکده علوم رفتاری- دانشکده حقوق- دانشکده پزشکی- دانشکده علوم زیستی- دانشکده کشاورزی و جنگلداری می باشد. حدود 22 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی به خود اختصاص داده اند. مقطع دکتری در این دانشگاه علاقه مندان زیادی دارد و رشته های بسیاری در این دانشگاه در مقطع دکتری در حال فعالیت و ارائه ی مدرک هستند.

معرفی دانشگاه فنلاند شرقی

یکی دیگر از دانشگاه های فنلاند ، دانشگاه فنلاند شرقی می باشد که متشکل از دو دانشگاه کووپیو و یوینسو می باشد دارای سه پردیس دانشگاهی است که هر کدام در زمره ی یک دانشگاه محسوب می شود.

پردیس دانشگاهی یونسو: شاید بتوان گفت که بزرگترین امتیاز این دانشگاه دادن کمک هزینه هایی به دانشجویان حین تحصیل است. این پردیس دانشگاهی در شهر یوینسوی فنلاند که جمعیتی هشتاد هزار نفری دارد واقع است.

پردیس دانشگاهی کووپیو: این پردیس دانشگاهی نیز در شهری به نام کووپیو واقع است که جمعیتی 105000 نفری دارد. این شهر شهر ارام و زیبایی است و هر سال جشنواره های بسیاری در آن برپا می شود.

پردیس دانشگاهی ساوونلینا: این پردیس دانشگاهیی نیز در شهری به اسم ساونلینا می باشد و حدود 36000 نفر جمعیت دارد. بزرگترین دریاچه ی فنلاند به نام دریاچه سایما در این شهر قرار دارد. دانشگاه فنلاند شرقی در بیش از صد رشته ی دانشگاهی در چهار دانشکده در حال ازائه ی خدمات است دانشکده های آن عبارتند از: دانشکده علوم و جنگلداری- دانشکده علوم بهداشت- دانشکده فلسفه- دانشکده علوم اجتماعی و مطالعات کسب و کار

معرفی دانشگاه تامپر

دانشگاه تامپر در شهر تامپر واقع شده است که البته این دانشگاه قبلا در شهر هلسینکی بوده و در سال 1960 میلادی به این شهر انتقال یافته است. این دانشگاه از دانشکده های مدیریت- دانشکده اموزش پرورش- دانشکده پزشکی- دانشکده علوم بهداشت- دانشکده رسانه و تاتر- دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی- دانشکده زبان و ترجمه و ادبیات تشکیل شده است.

معرفی دانشگاه تورکو

دانشگاه تورکو که در شهر تورکوی فنلاند واقع شده است دارای دانشکده های علوم انسانی- دانشکده حقوق- دانشکده علوم اجتماعی- دانشکده ریاضی و علوم طبیعی و یک مدرسه ی اقتصاد می باشد که در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پدذیرد.

معرفی دانشگاه اولو

دانشگاه 16 هزار نفری اولو در شهر اولوی فنلاند که در شمال این کشور واقع شده، وجود دارد. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاههای فنلاند به حساب می اید که دانشکده های بیوشیمی- پزشکی- علوم انسانی- مهندسی برق- فنی و مهندسی و یک مدرسه ی کسب و کار در آن درحال فعالیت می باشند.

 

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat