پرشین اپلای

شرایط تحصیل در فنلاند

شرایط تحصیل در فنلاند 3 سال قبل

شرایط تحصیل در فنلاند

شرایط تحصیل در فنلاند در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری چیست؟

فنلاند یکی از کشور های حوزه ی اسکاندیناوی در اتحادیه ی اروپا است که تحصیل در آن تا اخر سال 2015 به صورت رایگان بود و اکنون در بیشتر دانشگاه های آن طرح گرفتن شهریه اجرا شده است. در این مورد در قسمت تحصیل رایگان در فنلاند بیشتر صحبت خواهد شد.

دانشگاه های فنلاند در همه ی مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در اکثر رشته های دانشگاهی دانشجو می پذیرد. زبان تدریس در دانشگاه های فنلاند انگلیسی و بعضا سوئدی است.

تحصیلات در سوئد از 7 سالگی شروع شده و شامل دوره های ابتدایی، متوسطه و دبیرستان می باشد. پس از گذراندن دوره ی دبیرستان می توان در ازمون سراسری که برگزار می شود برای ورود به دانشگاه شرکت کرد.

زبان تدریس در مقطع سه و یا چهار ساله ی دبیرستان در فنلاند به زبان فنلاندی است. بنابراین برای تحصیل در این مقطع باید مدرکی دال بر تسلط فرد به زبان فنلاندی ارائه شود.

فنلاند

کشور فنلاند یکی از کشور های حوزه ی اسکاندیناوی واقع در شمال اروپا با جمعیتی حدود ۵٫۴ میلیون نفر است. واحد پول این کشور یورو است. در واقع از سال ۲۰۰۲ کشور فنلاند از جمله ی اولین کشورهای اتحادیه اروپا بود که از واحد پول یورو استفاده کرد یورو واحد پول مشترک بین کشور های اتحادیه اروپا است که فنلاند پس از عضویت در اتحادیه کشور های اروپا واحد پول خود را کنار گذاشته و از این واحد پول استفاده کرد. پایتخت آن شهر بزرگ هلسینکی است. اگر می خواهید با شرایط تحصیل در فنلاند آشنا شوید این مقاله را حتما بخوانید.

کشور فنلاند در همسایگی روسیه، نروژ و سوئد است. کشور فنلاند مجاور با دریاها و خلیج های متعددی مثل خلیج بوتنی و دریای بالتیک است در عین اینکه خود فنلاند نیز مملو از دریاچه های زیبایی است شاید هزار دریاچه داشته باشد که حدود ده درصد از کل جمعیت کشور فنلاند را به خود اختصاص داده باشد.

تحصیل در فنلاند

طول دوره ی مقطع کارشناسی در کشور فنلاند حدود ۳ سال است و البته این مدت زمان در برخی دانشگاههای آن بسته به سیستم آموزشی و تعداد واحدها متغیر است. دوره ی فوق لیسانس در کشور فنلاند حدودا ۲ سال است البته برای برخی رشته ها به صورت پیوسته یا ناپیوسته بودن رشته ی تحصیلی این مدت زمانی متفاوت است . طول دوره ی دکتری در کشور فنلاند به صورت دو سال پی در پی است که شامل نگارش پایان نامه و گذراندن دیگر واحد های درسی است . نگارش پایان نامه در این مقطع از اهمیت بسزایی در این کشور برخوردار است به طوری که دانشجو با نوشتن آن مورد ارزیابی در مورد توانایی ها و روش های پژوهشی به کار برده در آن خواهد شد ؛ که این ارزیابی در برخی رشته ها ، مثل موسیقی به صورت عملی اتفاق می افتد.

هزینه زندگی در فنلاند

کشور فنلاند در همسایگی کشور سوئد، نروژ و روسیه با وجود آب و هوایی قطبی وار بخاطر طلوع و غروب های نامنظم خورشید، دارای اقتصادی پویا و پررونق است. اقتصاد خوبی که این کشور دارد باعث شده مردم در سطح بالایی از زندگی باشند و درامد های نسبتا خوبی به نسبت  نرخ بالای هزینه زندگی در فنلاند داشته باشند. واحد پول در فنلاند یورو است هر یورو معادل ۱٫۲ دلار امریکا است. میزان حقوق دریافتی مردم فنلاند به طور ماهیانه بیش از ۲ هزار یورو است و این مبلغ خیلی خوب می تواند بسیاری از هزینه های مردم را پوشش دهد. به طور کلی بازار کار در کشور فنلاند رونق خوبی دارد.

شهریه دانشگاههای فنلاند

در مورد شهریه دانشگاه های فنلاند باید بگوییم که تا اخر سال ۲۰۱۵ کلا تحصیل در فنلاند در مقاطع مختلف، به صورت رایگان بوده و هیچ گونه شهریه ای در مقابل تحصیل از دانشجویان دریافت نمی کردند. از ابتدای سال ۲۰۱۶ قوانین نظام آموزشی تغییر کرده و گویا تحصیل در فنلاند در همه ی مقاطع و همه ی رشته های تحصیلی رایگان نیست و این گونه است که برخی رشته ها در تعدادی از دانشگاه های فنلاند از دانشجویان داخلی و بین المللی شهریه دریافت می کنند که البته هنوز هم در برخی دانشگاه های آن برای برخی رشته های تحصیلی تحصیل به صورت رایگان می باشد.

این قانون دریافت شهریه دانشگاه های فنلاند در همه ی دانشگاه ها به صورت عام برگزار نشده است و در واقع این دولت فنلاند است که دانشگاه ها را موظف به دریافت شهریه از دانشجویان کرده است که البته برخی دانشگاهها در خصوص تعیین شهریه تصمیم گیرنده هستند. این دریافت شهریه تا مقاطع فوق لیسانس است و دوره ی دکتری در کشور فنلاند کما فی السابق رایگان بوده و از این قوانین مستثنی است.

دانشگاههای فنلاند

معرفی دانشگاه هلسینکی University of Helsinki : اولین دانشگاه از مجموعه دانشگاه های فنلاند که می خواهیم به معرفی آن بپردازیم دانشگاه هلسینکی است که جزء صد دانشگاه برتر جهان به حساب می اید. این دانشگاه در سال ۱۶۴۰ در شهر تورکوی فنلاند تاسیس شده و بعد ها در سال ۱۸۲۹ به شهر هلسینکی منتقل شده و به اسم همین شهر تغییر نام یافته است. اخرین اماری که از جمعیت این دانشگاه موجود است مربوط به سال ۲۰۱۵ است که جمعیتی بالغ بر ۳۴۸۳۳ دانشجو داشته و در ۶۰۸۶ رشته ی تحصیلی در حال فعالیت است.

معرفی دانشگاه تامپر : دانشگاه تامپر در شهر تامپر واقع شده است که البته این دانشگاه قبلا در شهر هلسینکی بوده و در سال ۱۹۶۰ میلادی به این شهر انتقال یافته است. این دانشگاه از دانشکده های مدیریت- دانشکده اموزش پرورش- دانشکده پزشکی- دانشکده علوم بهداشت- دانشکده رسانه و تاتر- دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی- دانشکده زبان و ترجمه و ادبیات تشکیل شده است.

معرفی دانشگاه اولو : دانشگاه ۱۶ هزار نفری اولو در شهر اولوی فنلاند که در شمال این کشور واقع شده، وجود دارد. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاههای فنلاند به حساب می اید که دانشکده های بیوشیمی- پزشکی- علوم انسانی- مهندسی برق- فنی و مهندسی و یک مدرسه ی کسب و کار در آن درحال فعالیت می باشند.

ویزای تحصیلی فنلاند

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی فنلاند :

1.      اولین مدرک خیلی مهم برای گرفتن ویزای تحصیلی ارائه ی نامه ی پذیرش از دانشگاه مقصد در فنلاند و یا فایل آن به همراه دو نسخه کپی از آن.

2.      ارائه ی مدرک زبانی که تسلط شما را نشان دهد که بسته به دانشگاه مورد نظر باید همان مدرک خاص را ارائه دهید + دو نسخه کپی از آن.

3.      ارائه ی اصل پاسپورت به همراه دو نسخه کپی از آن.

4.      ارائه ی اصل شناسنامه به همراه دو کپی از آن.

5.      ارائه ی گواهی مبنی بر تمکن مالی فرد متقاضی به مبلغ حداقل ده هزار یورو به همراه دو نسخه کپی از آن.

6.      ارائه ی دوقطعه عکس ۴ در ۶٫

7.      ارائه ی کامل مدارک تحصیلی قبل که مثلا اگر برای کارشناسی اقدام می کنید باید مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات در دو دوره را برای گرفتن ویزای تحصیلی اماده کنید، اگر برای کارشناسی ارشد اقدام می کنید باید مدارک دوره ی قبل یعنی لیسانس به همراه ریز نمرات را ارائه بفرمایید.

8.      ارائه ی گواهی بیمه شما به مدت یک سال و به اعتبار ۳۰ هزار یورو

9.      ارائه ی تمام رزومه ای که دارید و کارهای علمی و کارهایی که در راستای رشته تحصیلی تان انجام داده اید نیز الزامی است. اگر فایلی برای کارهای علمی، پروژه و یا مقالاتی که انجام داده اید، ندارید حتما و الزاما بهتر است که برای خود درست کنید چرا که به گرفتن ویزای تحصیلی سرعت داده خواهد شد.

شرایط تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی

در این مقطع نیز زبان تدریس در دانشگاه ها فنلاندی است بنابراین یکی از مدارکی که باید برای پذیرفته شدن در مقطع کارشناسی در دانشگاههای فنلاند ارائه دهید مدرکی است که نشان دهنده ی تسلط شما بر زبان فنلاندی باشد. طول این مقطع تحصیلی در فنلاند سه الی چهار سال است که باید 120 واحد در این مقطع گذرانده شود ضمن اینکه در سال اخر نیز دانشجو باید پایان نامه ای علمی پژوهشی برای فارغ التحصیل شدن اماده کند.

یک نکته مهم: در مورد زبان تدریس در مقطع کارشناسی در فنلاند گفته شد که زبان تدریس در این مقطع تحصیلی فنلاندی است و خود دانشگاههای فنلاند دوره ای برای یادگیری زبان فنلاندی برای دانشجویان خارجی معمولا برگزار نمی کنند برعکس تحصیل در نروژ که اتفاقا در مقطع کارشناسی زبان تدریس زبان نروژی است ولی دانشگاههای نروژ، امکان یادگیری زبان نروژی را با برگزاری کلاسهایی به مدت یک سال، برای دانشجویان خارجی فراهم می کنند. این مساله شاید کمی تامل برانگیز باشد که برای تحصیل در مقطع کارشناسی در فنلاند باید در بیشتر موارد تجدید نظر شده و برای مقاطع بالاتر این کشور را مورد انتخاب قرار داد.

از شرایط تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد

در مقطع کارشناسی ارشد زبان تدریس دانشگاهها در بسیاری از رشته ها، زبان انگلیسی است. از مدارک مورد نیاز در این مقطع در ابتدا ارائه ی نامه ی پذیرش از دانشگاه مقصد – ارائه ی مدارک قبلی یعنی مدرک لیسانس و ریز نمرات ترجمه شده – ارائه ی گواهی که مبنی بر تمکن مالی فرد متقاضی به مبلغ ده هزار یورو و همین طور ارائه ی دو نسخه کپی از ان – دوقطعه عکس – ارائه ی مدرکی که دال بر تسلط شما بر زبان انگلیسی باشد.

یکی از دلایلی که بیشتر متقاضیان خواهان تحصیل در فنلاند هستند بحث کار و یک فرصت مناسب و ممتاز برای پیدا کردن شغل است

شرایط تحصیل در فنلاند در مقطع دکتری

برای گرفتن پذیرش در مقطع دکتری در فنلاند باید چند مرحله ی مهم را پشت سر بگذارید:

با استادی در حیطه ی کار و رشته ای خود در دانشگاه مقصد ارتباط برقرار کرده و مکاتبه کنید.

نظر مثبت استاد مورد نظر را در مورد سوابق تحصیلی و کاریتان و ارائه ی رزومه ی خود جلب کنید.

در همین راستا و از طریق استاد مربوطه نامه ی پذیرش خود را از دانشگاه مورد نظر دریافت کنید.

مسائل مالی را پشتبانی کرده ( از طریق شخصی و یا حمایت های دانشگاه مورد نظر)

برای اقدام پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه های فنلاند تایم خاصی وجود ندارد و می توانید هر زمان که خواستید اقدام نمایید. نکته ی دیگر کمک هزینه های تحصیلی در این مقطع و امکان کار کردن دانشجویی است.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat