پرشین اپلای

معرفی کشور فنلاند

معرفی کشور فنلاند 3 سال قبل

معرفی کشور فنلاند

کشور فنلاند یکی از کشور های حوزه ی اسکاندیناوی واقع در شمال اروپا با جمعیتی حدود 5.4 میلیون نفر است. واحد پول این کشور یورو است. در واقع از سال 2002 کشور فنلاند از جمله ی اولین کشورهای اتحادیه اروپا بود که از واحد پول یورو استفاده کرد یورو واحد پول مشترک بین کشور های اتحادیه اروپا است که فنلاند پس از عضویت در اتحادیه کشور های اروپا واحد پول خود را کنار گذاشته و از این واحد پول استفاده کرد. پایتخت آن شهر بزرگ هلسینکی است.

کشور فنلاند در همسایگی روسیه، نروژ و سوئد است. کشور فنلاند مجاور با دریاها و خلیج های متعددی مثل خلیج بوتنی و دریای بالتیک است در عین اینکه خود فنلاند نیز مملو از دریاچه های زیبایی است شاید هزار دریاچه داشته باشد که حدود ده درصد از کل جمعیت کشور فنلاند را به خود اختصاص داده باشد.

زبان و دین مردم کشور فنلاند

زبان مردم فنلاند جز زبان کشور های اروپایی است که هندو اروپایی نیستند و از زبان های فینو اوگرایی ریشه دارد. می توان گفت که به زبان مجاری نزدیک است و مخلوطی از زبان های مالتی، استونیایی و مجاری است.

در مورد دین کشور فنلاند باید بگوییم که که تعدادی از این مردم بی دین تعدادی پیرو دین مسیحیت و تعدادی از مهاجرین به این کشور جز پیروان ادیان اسلام و یهود هستند.

آب و هوای کشور فنلاند

قسمتی از خاک کشور فنلاند بالای مدار شمالگان قرار دارد و در واقع این کشور در شمالی ترین نقطه ی جهان واقع است. بالاترین و شمالی ترین قسمت کشور فنلاند تابستان ها و زمستان هایی جالب و دیدنی دارد تابستان هایش خیلی گرم و با روز هایی بسیار کوتاه و زمستان هایی سرد و بی خورشید و طولانی. در تابستان های آن 73 روز خورشید در اسمان در جای خود قرار دارد و غروب نمی کند و در زمستان ها در حدود 50 روز خورشید اصلا طلوع نمی کند. خب البته بخاطر این شرایط جوی تعداد ساکنین در این منطقه ی شمالی خیلی کم است.

وضعیت تحصیلی و نظام آموزشی فنلاند

نظام اموزشی کشور فنلاند از جمله ی برترین های دنیا و جز شناخته ترین هاست. از یک سالگی تا 6 سالکی در پیش دبستان هستند و بعد از آن دوره ی دبستان و دوره ی متوسطه است. امکانات رفاهی و آموزشی این کشور زبانزد است. این موارد درباره ی دانشگاههای فنلاند نیز صدق می کند این دانشگاهها بدون هیچ شهریه ای امکانات اموزشی با رعایت استاندارد های جهانی را دراختیار دانشجویان داخلی و خارجی قرار می دهد.

اوضاع سیاسی و اقتصادی فنلاند

کشور فنلاند بر اساس نظام جمهوری اداره می شود یعنی شخص اول دولت رییس جمهور است که وی شخص نخست وزیر را انتخاب می کند. مجلس در این کشور نیز از اهمیت زیادی برخوردار است به طوری که نظام جمهوری این کشور بر اساس مجلس آن اداره می شود و شخص نخست وزیر و کابینه ی آن باید از مجلس رای اعتماد اخذ کنند.

رای دادن در این کشور جز حقوق عمومی است و از سن 18 سال اغاز می شود. در مورد اقتصاد کشور فنلاند اینکه واردات و صادرات پر رونقی دارد از جمله صادرات این کشور مواد شیمیایی، ماشین الات و تجهیزات، الوار و کاغذ، اهن الات و خمیر کاغذ است که معمولا به کشور های امریکاو انگلیس و هلند صادر می کنند. واردات این کشور نیز شامل: مواد غذایی، نفت ، مواد شمیایی، منسوجات و الیاف پارچه و پشم و همیثن طور تجهیرات حمل و نقل است که از کشور های چین و انگلیس و هلند وارد می کنند.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید

معرفی کشور


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat