پرشین اپلای

هزینه زندگی در هلند

هزینه زندگی در هلند 3 سال قبل

هزینه زندگی در هلند

کشور هلند با داشتن اقتصادی پویا در بین سایر کشودهای اروپایی، سطح زندگی با کیفیتی را برای مردمان خود به وجود آورده است و اغلب مردم این کشور به خاطر تناسب داشتن سطح درآمد و مخارجشان، با مشکلی در زمینه ی تامین هزینه هایشان درگیر نمی شوند.

عضویت هلند در کشورهای پیمان شینگن و همچنین کیفیت و امنیت بالای زندگی در این کشور، آن جا را به محلی مناسب برای مهاجرت بسیاری از افراد که خواهان تجربه ی زندگی اروپایی هستند، تبدیل کرده است.

چرا که این کشور با دارا بودن بهترین شرایط و استانداردها برای یک زندگی عالی، اما از لحاظ هزینه ای در قیاس با کشورهای درجه یک اروپایی، از لحاظ هزینه ای در مرتبه ای پایین تر قرار دارد.

شرحی بر هزینه های زندگی در هلند

اگر بخواهیم به صورت ماهانه هزینه های زندگی در هلند را مورد بررسی قرار دهیم، باید گفت که در این کشور افراد به صورت متوسط ماهی 900 تا 1000 یورو را صرف گذران امور روزمره ی زندگی می کنند. البته هزینه ی زندگی در هلند به طور مستقیم با مکان و نحوه ی زندگی فرد در ارتباط است. درصد زیادی از هزینه ها به مسکن اختصاص می یابد. در مرتبه ی بعد از مسکن، هزینه های خورد و خواراک قرار دارد .

البته باید در نظر داشت که در مجموع، هزینه ی زندگی در هلند در شهر آمستردام به مراتب بسیار بیشتر از سایر شهر های این کشور می باشد. در زیر چندی از ریز هزینه زندگی در هلند :

یک وعده غذا در یک رستوران معمولی 10 یورو

یک کیلو گوشت قرمز 12-9 یورو

10 کیلو برنج 25- 20 یورو

چای 4 یورو

سه کیلو سیب زمینی 3- 1.8 یورو

یک کیلو سیب 2.5- 1.5 یورو

گوشت مرغ 3.5 یورو

یک بسته قارچ 80 سنت

نوشابه ی خانواده 1.4 یورو-60 سنت

یک فنجان قهوه 2 یورو

اتوبوس های درون شهری 1.5 یورو

هزینه های زندگی در هلند برای دانشجویان

علاوه بر مردمی که برای زندگی عادی، مقیم کشور هلند می شوند، افرادی هم هستند که برای ادامه ی تحصیل به این کشور سفر می کنند. زندگی و تحصیل در کشور مذکور دربردارنده ی هزینه هایی برای این افراد نیز می باشد. به گونه ای که آن ها علاوه بر مخارج روزانه بایستی مبالغ شهریه ی دانشگاه ها و خرج کردهای جانبی تحصیل را، به مجموعه هزینه های زندگی در هلند بیفزایند.

این دانشجویان بسته به نوع دانشگاه و رشته ی انتخابی شان، باید مبلغی بین 7500 یورو برای دوره ی لیسانس و 7000 یورو را برای دوره ی کارشناسی ارشد در این کشور، به عنوان شهریه پرداخت نمایند.

این مبلغ به میزان 600 تا 1000 یورو در ماه به عنوان هزینه های زندگی در ماه، اضافه می شود. و نیز این دانشجویان ملزم به پرداخت 250 تا 600 یورو برای هزینه های خوابگاه می شوند.

هزینه ی زندگی در هلند به طور کلی برای دانشجویان اتحادیه ی اروپا، هزینه های نازل تری را در بردارد. که البته دانشجویان خارج از این اتحادیه می توانند تحت شرایطی در حمایت مالی نیروهای دولتی این کشور برای ساپورت هزینه های زندگی در هلند قرار بگیرند.

علاوه بر مقوله های مسکن و خوراک و رفت و آمد، داشتن بیمه ی درمانی برای تمامی افراد، در شمار ضروریات هزینه ی زندگی در هلند می باشد. بنابراین فرد مهاجر باید برای هر نفر بالای 18 سال هزینه ای معادل 110 یورو در ماه را برای اخذ بیمه ی اولیه ی درمانی صرف کند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat