پرشین اپلای

دانشگاه های هلند

دانشگاه های هلند 3 سال قبل

دانشگاه های هلند

کشور هلند به خاطر دانشگاههای پیشتاز و زبانزدی که در سطح جهان دارد یکی از بهترین مقاصد متقاضیان تحصیل در خارج از کشور است. زبان تدریس در دانشگاههای هلند به هردو زبان هلندی و زبان انگلیسی است که شرایط خوبی برای تحصیل در هلند است و از ان جایی که تدریس به زبان انگلیسی در بیشتر رشته های آن مهیا است هر ساله خیل دانشجویان بین المللی به سمت دانشگاههای هلند سرازیر می شود. اطلاع داشتن از رتبه بندی و رنکینگ دانشگاهها، به متقاضیان حق انتخابی مطلوب می دهد که با آگاهی کامل برای دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنند. در همین راستا در ذیل به معرفی دانشگاه های هلند ، پرداخته خواهد شد.

معرفی دانشگاه صنعتی دلفت

دانشگاه دلفت یکی از قدیمی ترین دانشگاههای فنی هلند است. دانشگاه فنی دلفت دارای 16 هزار دانشجو دارد که شاید حدود بیش از یک چهارم آن یعنی حدود 4 هزار نفر از این تعداد دانشجویان از کشور های دیگر به هلند آمده و دانشجویان بین المللی هستند. این دانشگاه در بین رشته های مهندسی و علوم زیستی بین دانشگاههای 20 تا 50 اول دانشگاههای جهان قرار دارد.

معرفی دانشگاه آمستردام

این دانشگاه سومین دانشگاه از لحاظ قدمت در کشور هلند است. سال تاسیس این دانشگاه 1632 میلادی است. این دانشگاه با حدود سی هزار دانشجو از پرجمعیت ترین دانشگاههای هلند است.

دانشگاه آمستردام در رشته های علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر در رنک های بالاتری نسبت به رشته های دیگر قرار دارد. یکی از مزیت های این دانشگاه این است که در حدود 150 رشته ی تحصیلی آن زبان تدریس آن زبان انگلیسی است. از همین روی بین حدود 300 کشور خارجی متقاضی جذب کرده است. از دیگر ویژگی های برجسته ی دانشگاه امستردام کتابخانه ی غنی این دانشگاه است که بالغ بر 4 میلیون جلد کتاب دارد. مرکز تحقیقاتی دانشگاه امستردام از بزرگترین مراکز پژوهشی در اروپاست.

معرفی دانشگاه اراسموس روتردام

دانشگاه اراسموس روتردام محیطی کاملا بین المللی دارد به گونه ای که هم اساتید و هم دانشجویان از کشور های دیگر در آن تحصیل می کنند. بالغ بر 40 درصد جمعیت دانشجویان بین المللی هستند. درست است که در مقطع کارشناسی زبان تدریس در این دانشگاه هلندی است اما خیلی از برنامه های طراحی شده در این دانشگاه به صورت بین المللی برگزار می شود و در آن زبان تدریس زبان انگلیسی است برنامه ها و کارگاههایی مثل کلاسهای آموزش کسب و کار و مشاغلی بین المللی از این قبیل. در مقاطع بالاتر تدریس در دانشگاههای هلند یعنی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اغلب به زبان انگلیسی است. موقعیت کاری شهر روتردام بعد از فارغ التحصیلی به نسبت شهر های دیگر مناسب تر است.

معرفی دانشگاه واخنینگن

دانشگاه واخنینگن در رشته های علوم زیستی و علوم کشاورزی تخصص بیشتری دارد. این دانشگاه در رده ی 50 از دانشگاههای برتر جهان قرار دارد. زبان تدریس در دانشگاه واخنینگن به هردو زبان هلندی و انگلیسی است از میان تمام رشته های تحصیلی حدود 40 رشته ی آن در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فقط به زبان انگلیسی تدریس و ارائه می شود و حدود 29 رشته ی تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد منحصرا به زبان انگلیسی ارائه می گردد.

معرفی دانشگاه لیدن

بسیاری از اعضای خانواده سلطنتی هلند در این دانشگاه تحصیل کرده اند. دانشگاه لیدن در سال 1575 تاسیس شده و از قدیمی ترین های کشور هلند است. افراد برجسته ی تاریخ مثل دکارت، اسپینوزا از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. شاید بیست هزار دانشجوی بین المللی از حدود 100 کشور در این دانشگاه در مقطع مختلف تحصیل می کنند. در این بین 200 رشته در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat