پرشین اپلای

تحصیل در هلند

تحصیل در هلند 3 سال قبل

ویژگی های برجسته

استاندار زندگی فوق العاده بالا

کسب ویزای دانشجویی حتی با آیلتس نمره 5

وجود فرصت شغلی فراوان برای دانشجویان و امکان پیدا کردن کار دانشجویی به راحتی

برخورداری از دانشگاههای بسیار ممتاز

مدارک مورد نیاز

اصل پاسپورت

حداقل 2 سال اعتبار

عکس 4*3

یک قطعه

اصل مدرک وریز نمرات

2 مقطع آخر تحصیلی

CV

مقطع ارشد و دکتری

انگیزه نامه

مقطع ارشد و دکتری

معرفی نامه از اساتید

مقطع دکتری

ارائه مدرک زبان

حداقل آیلتس 5

           

نظام آموزشی در کشور هلند چگونه است؟

برای تحصیل در هلند در مقاطع مختلف لیسانس، فوق لیسانس و دکتری چه اقداماتی لازم است؟

کشور هلند به خاطر مزایا و ویژگی های منحصر به فردی که دارد یکی از کشورهای مقصد متقاضیان و دانشجویان متمایل به اعزام است. کشور هلند یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و جزء حوزه ی کشورهای شینگن است که این خود مزیتی ویژه برای این کشور است. از دیگر مزایای تحصیل در هلند این است که اگر شما حتی برای گذراندن دور های فنی به این کشور مهاجرت کرده باشید می توانید به مدت یک سال بعد از آن برای پیدا کردن شغلی مناسب در این کشور بمانید و با خیال اسوده به دنبال کار بگردید که در ان صورت هم با پیدا کردن کاری مناسب می توانید برای اقامت دائم و زندگی در هلند اقدام کنید. کشور هلند دانشگاههای زیادی از جمله دولتی، خصوصی و علوم کاربردی دارد که به تدریج ورود دانشجویان بین المللی در این دانشگاهها، به خاطر تدریس رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی، بیشتر می شود.

نظام آموزشی دانشگاههای هلند

به طور کلی سیستم آموزشی هلند دانشجو محور است بدین ترتیب که هر دانشجو باید خود شخصا تحقیقات و پژوهش های درس های خود با توجه به رشته ی تحصیلی اش را انجام دهد ضمن اینکه از طرف موسسه و یا دانشگاه خود مورد حمایت قرار می گیرد. در دانشگاههای هلند برای تدریس برخی دروس در بعضی رشته های تحصیلی اساتید یافته های علمی را در کارهای عملی به کار می گیرند. بدین ترتیب انعطاف زیادی در سطح آموزشی دانشگاههای هلند به چشم می خورد به طوریکه برای تدریس برخی دروس به طرز بهتر دانشجو را با محیط کارخانجات، تاسیسات و برخی شرکت ها از نردیک آشنا کرده و بازدید های علمی را نیز در برنامه های خود دارند.

تحصیل در هلند در مقطع لیسانس

طول دوره ی تحصیل در مقطع لیسانس در هلند برای برخی رشته ها به صورت دوره های یک تا پنج ساله است. از میان رشته هایی که در کشور هلند حدود یک سال در مقطع کارشناسی به طول می انجامد می توان به رشته ی حسابداری اشاره کرد. به همین ترتیب برای دوره های دو ساله مدیریت محیط زیست، دوره های سه ساله مهندسی طراحی صنعتی و دوره های چهارساله مهندسی عمران را نام برد. زبان تدریس در مقطع کارشناسی در هلند، آلمانی است و به همین جهت برای پذیرش در مقطع کارشناسی در هلند باید مدرک زبان المانی در سطح های b1 و b2 را داشته باشید.

تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی ارشد

در مقطع کارشناسی ارشد در هلند طول دروه های تحصیلی از یک سال تا دو سال متفاوت است. از میان رشته های تحصیلی مدیریت اجرایی و برنامه ریزی شهری طول دوره تحصیلی یک ساله است و از دوره های دو ساله در دانشگاههای هلند می توان به مدیریت اجرایی حرفه ای و هنر های زیبا اشاره کرد. دانشجویان مقطع فوق لیسانس در هلند باید سالانه مبلغی حدود 11000 تا 15000 یورو شهریه پرداخت کنند.

تحصیل در مقطع دکتری در هلند

طول دوره ی تحصیلی دکتری در هلند بین 4 تا 5 سال است. برای پذیرش در مقطع دکتری در هلند ارائه ی مدرک دکترال( doctoral) یا همان کارشناسی ارشد الزامی است. زبان تدریس دانشگاههای هلند در مقطع دکتری انگلیسی می باشد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat