پرشین اپلای

شرایط تحصیل در هلند

شرایط تحصیل در هلند 3 سال قبل

شرایط تحصیل در هلند

شرایط تحصیل در هلند، در مقاطع مختلف لیسانس، فوق لیسانس و دکتری چیست؟

اقدامات لازم برای گرفتن پذیرش از دانشگاههای هلند در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری چیست؟

کشور هلند به عنوان یکی از کشور های حوزه ی شینگن علاقه مندان زیادی برای مهاجرت دارد. در هلند حدود 160 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی وجود دارد که جدا این تعداد ( فازغ از اینکه نیمی از آن فقط مورد تایید وزارت علوم می باشد ) قابل توجه است. دانشجویان متقاضی به هلند برای تحصیل این نکته را بدانند که شرایط تحصیل در هلند پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور به مدت یک سال پس از آن وقت دارند که به دنبال شغل مناسب خود بگردند و در این مدت اجازه دارند که بدون ویزا در کشور هلند بمانند.

از آن جایی که دانشگاه های هلند دارای سطح علمی بالا و همین طور مراکز تحقیقاتی با اعتبار بین المللی است مورد تقاضای بسیاری از افرادی است که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. زبان تدریس دانشگاههای هلند به دو زبان المانی و انگلیسی است. با توجه به اینکه شروع کلاس ها در دانشگاههای هلند از اوایل سپتامبر است متقاضیان باید از چند ماه قبل برای گرفتن پذیرش از دانشگاههای مورد نظر اقدام کنند.

هلند

هلند کشوری کوچک در ناحیه ی اروپای غربی است که بخش اصلی پادشاهی هلند را تشکیل میدهد و با کشور های آلمان و بلژیک همسایه میباشد. پایتخت کشور شهر آمستردام و دومین شهر بزرگ آن روتردام است که به عنوان بزرگترین بندر اروپا شناخته میشود. دارای ۱۶٫۵ میلیون نفر با اکثریت دین مسیحی و مذهب پروتستان است ولی تقریبا جمعیتی حدود ۱ میلیون نفر مسلمان هم مقیم این کشور هستند.زبان رسمی مردم این کشور هلندی میباشد ولی بسیاری از مردم به زبان های دیگری از جمله انگلیسی ، آلمانی و فرانسوی و اسپانیایی نیز صحبت میکنند. جالب است بدانیم که جمعیتی بالغ بر ۳۰۰۰۰ فارسی زبان در این کشور سکنی دارند.

تحصیل در هلند

طول دوره ی تحصیل در مقطع لیسانس در هلند برای برخی رشته ها به صورت دوره های یک تا پنج ساله است. از میان رشته هایی که در کشور هلند حدود یک سال در مقطع کارشناسی به طول می انجامد می توان به رشته ی حسابداری اشاره کرد. در مقطع کارشناسی ارشد در هلند طول دروه های تحصیلی از یک سال تا دو سال متفاوت است. از میان رشته های تحصیلی مدیریت اجرایی و برنامه ریزی شهری طول دوره تحصیلی یک ساله است و از دوره های دو ساله در دانشگاههای هلند می توان به مدیریت اجرایی حرفه ای و هنر های زیبا اشاره کرد. طول دوره ی تحصیلی دکتری در هلند بین ۴ تا ۵ سال است. برای پذیرش در مقطع دکتری در هلند ارائه ی مدرک دکترال( doctoral) یا همان کارشناسی ارشد الزامی است. زبان تدریس دانشگاههای هلند در مقطع دکتری انگلیسی می باشد.

هزینه زندگی در هلند

اگر بخواهیم به صورت ماهانه هزینه های زندگی در هلند را مورد بررسی قرار دهیم، باید گفت که در این کشور افراد به صورت متوسط ماهی ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو را صرف گذران امور روزمره ی زندگی می کنند. البته هزینه ی زندگی در هلند به طور مستقیم با مکان و نحوه ی زندگی فرد در ارتباط است. درصد زیادی از هزینه ها به مسکن اختصاص می یابد. در مرتبه ی بعد از مسکن، هزینه های خورد و خواراک قرار دارد .

شهریه دانشگاههای هلند

هزینه ای که باید برای تحصیل در دانشگاه های این کشور پرداخت شود، بسته به نوع دانشگاه و رشته ی تحصیلی فرد دانشجو، متغیر می باشد. اما به طور میانگین مبلغ ۷۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ یورو به عنوان شهریه ی دانشگاه های هلند برای مقطع کارشناسی تعیین شده است. که همین مبلغ در دوره ی کارشنالسی ارشد و دکتری با افزایش چند درصدی چیزی در حدود ۱۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو تخمین زده می شود. دانشجو به صورت سالانه باید این مبلغ را به دانشگاه مورد پذیرش خود، پرداخت نماید. ذکر نکته ای در این رابطه در خور توجه می باشد؛ آن هم این که دانشجویانی که موفق به دریافت بورسیه ی تحصیلی می شوند، شهریه ی دانشگاه های هلند در تمامی رشته ها برای آن ها رایگان می باشد.

دانشگاههای هلند

معرفی دانشگاه صنعتی دلفت : دانشگاه دلفت یکی از قدیمی ترین دانشگاههای فنی هلند است. دانشگاه فنی دلفت دارای ۱۶ هزار دانشجو دارد که شاید حدود بیش از یک چهارم آن یعنی حدود ۴ هزار نفر از این تعداد دانشجویان از کشور های دیگر به هلند آمده و دانشجویان بین المللی هستند. این دانشگاه در بین رشته های مهندسی و علوم زیستی بین دانشگاههای ۲۰ تا ۵۰ اول دانشگاههای جهان قرار دارد.

معرفی دانشگاه اراسموس روتردام : دانشگاه اراسموس روتردام محیطی کاملا بین المللی دارد به گونه ای که هم اساتید و هم دانشجویان از کشور های دیگر در آن تحصیل می کنند. بالغ بر ۴۰ درصد جمعیت دانشجویان بین المللی هستند. درست است که در مقطع کارشناسی زبان تدریس در این دانشگاه هلندی است اما خیلی از برنامه های طراحی شده در این دانشگاه به صورت بین المللی برگزار می شود و در آن زبان تدریس زبان انگلیسی است برنامه ها و کارگاههایی مثل کلاسهای آموزش کسب و کار و مشاغلی بین المللی از این قبیل. در مقاطع بالاتر تدریس در دانشگاههای هلند یعنی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اغلب به زبان انگلیسی است. موقعیت کاری شهر روتردام بعد از فارغ التحصیلی به نسبت شهر های دیگر مناسب تر است.

معرفی دانشگاه لیدن : بسیاری از اعضای خانواده سلطنتی هلند در این دانشگاه تحصیل کرده اند. دانشگاه لیدن در سال ۱۵۷۵ تاسیس شده و از قدیمی ترین های کشور هلند است. افراد برجسته ی تاریخ مثل دکارت، اسپینوزا از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. شاید بیست هزار دانشجوی بین المللی از حدود ۱۰۰ کشور در این دانشگاه در مقطع مختلف تحصیل می کنند. در این بین ۲۰۰ رشته در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود.

شرایط تحصیل در هلند در مقطع لیسانس

از شرایط تحصیل در هلند در مقطع لیسانس داشتن مدرک دیپلم با معدل بالای 12 است. در غیر این صورت افراد متقاضی با سن حداقل 21 می توانند در امتحان ورودی که در دانشگاهها برگزار می شود شرکت کرده و در صورت قبولی می توانند برای ادامه ی تحصیل در همان دانشگاه اقدام کنند. داشتن مدرک زبان ایلتس با نمره ی 6 از دیگر شرایط تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی است. متقاضیان عزیز این نکته ی مهم را بدانند که در صورت نداشتن مدرک می توانند در کلاس های زبان در خود کشور هلند برگزار می شود شرکت کنند و مدرک بگیرند ولی اگر مدرک زبان را در مدارک خود از ایران نداشته باشند به سختی می توانند ویزای تحصیلی هلند را بگیرند. در مقطع تحصیلی لیسانس طول دوره 4 سال است و زبان تدریس در دانشگااههای هلند، المانی است. در همین راستا داشتن مدرک زبان المانی در سطح های b1 و b2 الزامی است. برای مدرک زبان المانی هم اگر در ایران برای گرفتن ان اقدام کنید راحت تر می توانید برای گرفتن ویزای تحصیلی هلند اقدام کنید. دانشجویان مقطع کارشناسی در هلند در هفته حق 10 ساعت کار دانشجویی دارند و به ازای آن حقوقی به مبلغ 80 تا 100 یورو دریافت می کنند. پس مدرک زبان انگلیسی و المانی برای گرفتن پذیرش از دانشگاههای هلند الزامی است.

شرایط تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی ارشد

مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاههای هلند بین یک تا دو سال است. زبان تدریس در اغلب دانشگاههای هلند برای بیشتر رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد انگلیسی است. مدرک زبان ایلتس با نمره ی حداقل 6 و نیم و یا مدرک IBT با نمره ی 80 از مدراک و شرایط پذیرش در دانشگاههای هلند در این مقطع است. شرایط بورس شدن در صورت داشتن رزومه ای خوب و علمی می تواند فراهم باشد داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با رشته ی مورد درخواست از شرایط تحصیل در هلند در این مقطع است. متقاضی باید تمام مدارک خود را به زبان انگلیسی ترجمه کند. حداقل معدل باید 15 باشد. دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در هلند می تواند به مدت 20 ساعت در هفته کار دانشجویی کند و در مقابل ان حدود 160 تا 200 یورو بگیرد.

شرایط تحصیل در هلند در مقطع دکتری

طول دوره ی تحصیل در مقطع دکتری حداقل 4 سال است. گرفتن بورسیه ی تحصیلی در این مقطع شرایط آسانتری دارد و فراهم است. این در حالی است که در صورت موفق شدن به گرفتن بورسیه های تحصیلی دانشجویان دکتری به صورت ماهیانه حدود 2 هزار یورو حقوق دریافت خواهند کرد. در غیر این صورت دانشجویان می توانند با پرداخت شهریه به ادامه ی تحصیل در مقطع دکتری بپردازند. داشتن مدارک تحصیلی گذشته (کارشناسی و کارشناسی ارشد) به صورت ترجمه شده- مدرک زبان ایلتس ورزومه ی قوی برای گرفتن بورسیه ی تحصیلی از شرایط تحصیل در هلند در مقطع دکتری است.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat