پرشین اپلای

ادامه تحصیل در هلند

ادامه تحصیل در هلند 3 سال قبل

ادامه تحصیل در هلند

 کشور هلند یکی از کشور های عضو شینگن است. از این رو تحصیل در این کشور جدا از مزیت های فراوانی که دارد باعث می شود تا بتوانید به راحتی و بدون نیاز به ویزا به کشور های اروپایی سفر کرده و یا در دانشگاه های مختلف ادامه تحصیل دهید. سیستم آموزشی کشور هلند از سطح بسیار بالایی بهره مند است. بیشتر دانشگاه های کشور هلند در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم قرار گرفته اند از این رو تحصیل در این کشور گزینه ای بسیار عالی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است. برای تحصیل در مقاطع مختلف در کشور هلند باید یک سری شرایط دارا باشید که در ادامه توضیح خواهیم داد.

مهم ترین شرایط تحصیلی در هلند

هلند کشوری است که عضو کشور های شینگن است. از این رو تحصیل در آن می تواند برای افراد بسیار سودمند باشد. شما با داشتن ویزای تحصیلی هلند می توانید به 27 کشور دیگر از کشور های عضو شینگن به طور رایگان مسافرت کنید و یا به دانشگاه های دیگر رفته و در آزمون های آن ها شرکت نمایید. علاوه بر  این مزیت بزرگ یکی دیگر از مزیت های تحصیلی در هلند داشتن مراکز علمی بسیار عالی و سطح بالا است. مدارک اخذ شده از دانشگاه های هلند در سراسر دنیا اعتبار دارد. در ادامه در مورد مهم ترین شرایط تحصیلی در هلند و مزایایی که دارد توضیحات بیشتری خواهیم داد.

تحصیل در هلند

تحصیل در دانشگاه های هلند در  مقاطع مختلف به راحتی امکان پذیر است. تحصیل در مقطع لیسانس در هلند شامل یک دوره ی 4 ساله است. زبان تدریس در این مقطع آلمانی، هلندی و انگلیسی می باشد. در صورتی که مدرک زبان خود را در ایران کسب نکرده باشید می توانید در دوره های زبان آلمانی در هلند شرکت نموده و مدرک خود را دریافت نمایید. شهریه در مقطع لیسانس سالیانه در حدود 7000 تا 11000 یورو است. در این دوره شما اجازه ی 10 ساعت کار را خواهید داشت. تحصیل در دوره ی فوق لیسانس 2 سال است. شهریه ی دوره ی کارشناسی ارشد بین 11000 تا 15000 یورو می باشد و افراد حق کار در حدود 20 ساعت در هفته را دارند. تحصیل دکترای هلند نیز همانند دوره ی قبل با شهریه ای در حدود 11000 تا 15000 یورو در سال است. اما حق کار 30 ساعت در هفته است. امکان دریافت بورسیه ی تحصیلی در مقطع دکترا برای افراد وجود دارد. دانشجویان مقطع دکترا 2000 یورو حقوق دریافت می کنند.

تحصیل با مدرک فوق دیپلم در هلند

تحصیل با مدرک  فوق دیپلم در هلند که موجب تحصیل در دوره ی کارشناسی در این کشور می شود نیازمند چند مدرک می باشد. شما برای این که بتوانید با مدرک فوق دیپلم در هلند ادامه تحصیل دهید می بایست مدرک دیپلم 12 ساله به همراه مدرک کاردانی که از دانشگاه های داخلی اخذ نموده اید به همراه ریز نمرات را به همراه داشته باشید. از جمله مدرک مورد نیاز دیگر مدرک زبان است که باید با نمره ی آیلتس 6 ارائه دهید. در صورتی که این مدرک را در کشور خود کسب نکرده باشید می توانید با شرکت در دوره های زبان در هلند مدرک خود را اخذ نمایید. تحصیل کارشناسی در هلند شامل یک دوره ی 4 ساله می باشد. در این مقطع شما می توانید با حق کاری که دارید 10 ساعت در هفته را به کار مشغول شده و مقداری از هزینه های تحصیلی را پوشش دهید.

مهم ترین شرایط تحصیلی در هلند

افرادی که قصد ادامه تحصیل در هلند را دارند باید از مهم ترین شرایط تحصیلی در هلند مطلع باشند. برای تحصیل در مقطع لیسانس در هلند فرد باید دارای مدرک دیپلم با معدل بالای 12 باشند. همچنین فرد می بایست دارای مدرک آیلتس با نمره ی 6 باشد. در صورت تحصیل به زبان آلمانی می بایست مدرک بی 1 یا بی 2 را داشته باشید. برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا علاوه بر داشتن مدرک لیسانس و فوق لیسانس فرد باید مدرک پیش دانشگاهی به همراه دیپلم 12 ساله و ریز نمرات را به همراه مدارک دیگر ارائه دهد. داشتن مدرک زبان برای تمامی مقاطع اجباری است.

ادامه تحصیل در هلند در مقطع فوق لیسانس

برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور هلند شما موظف به گذراندن دوره های زبان برای اخذ مدرک هستید بیشتر دروس در این مقطع به زبان آلمانی ارائه می شود بنابراین می بایست مدرک زبان آلمانی داشته باشید. همچنین ارائه ی مدرک لیسانس کسب شده از دانشگاه های معتبر نیز اجباری است. در این مقطع نیز دانشجویان می توانند 20 ساعت در هفته را به کار مشغول باشند. امکان دریافت بورسیه ی تحصیلی در مقطع لیسانس معمولا کم است اما می توانید کمک هزینه های تحصیلی دریافت نمایید. طول مدت تحصیل فوق لیسانس در هلند 2 سال است. حقوق دریافتی به ازای هر هفته کار در این مقطع در حدود 160 تا 200 یورو است.

تحصیل دکتری در هلند

ادامه تحصیل در هلند در مقطع دکتری بسیار رایج است. شما برای تحصیل می بایست مدرک کارشناسی ارشد خود را ارائه دهید اما بیشتر دروس در این مقطع به زبان انگلیسی بوده و کار افراد را راحت تر می کند. در این مقطع امکان دریافت بورسیه ی تحصیلی برای افراد وجود خواهد داشت اما فرد می بایست برای دریافت بورسیه نمره ی آیلتس 6.5 داشته باشد. همچنین باید سابقه ی تحصیلی بالایی داشته و مدارک لیسانس و فوق لیسانس را از دانشگاه های معتبر و دولتی کسب نموده باشند. در این دوره افراد اجازه دارند در هفته 30 ساعت را به کار مشغول باشندو به ازای هر هفته 240 تا 300 یورو دریافت نمایند.

اعزام دانشجو به هلند

موضوعی که در راستای اعزام دانشجو به هلند باید در نظر گرفت اخذ ویزای تحصیلی هلند است. اخذ ویزای تحصیلی هلند شامل یک سری هزینه ها است که می بایست پرداخت شود. این هزینه ها شامل پرداخت شهریه ی یک ساله، و هزینه ی 500 یورو برای بیمه ی یک سال و هزینه ی مربوط به اقامت است. علاوه بر این ارائه ی مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی نیز لازم است که شامل یک سری مدارک شناسایی به همراه هزینه های مربوطه است. دانشگاه های هلند در هر سال 2 بار پذیرش تحصیلی می کنند. آغاز سال تحصیلی نیز از اوایل سپتامبر می باشد.

 

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat