پرشین اپلای

چرا تحصیل در کانادا

چرا تحصیل در کانادا 3 سال قبل

چرا تحصیل در کانادا

1.       اعتبار مدارک تحصیلی در سرتاسر جهان

2.       آموزش مقرون به صرفه

3.       جامعه چند فرهنگی

4.       جامعه سالم و امن

5.       آموزش زبان جهانی

6.       شیوه زندگی هیجان انگیز دانشگاه

7.       فرصت های تحقیق نوآورانه

8.       سرزمین فرصت ها

9.       امکان مهاجرت

چرا تحصیل در کانادا؟

گاهی سوال میشود که چرا تحصیل در کانادا؟ کانادا یکی از کشور های بسیار عالی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است. این کشور به عنوان کشور شناخته شده می باشد که افراد زیادی سالانه برای تحصیل در کانادا و در رشته های مختلف وارد این کشور می شوند.

این  موضوع به دلیل مزیت هایی است که در این کشور وجود دارد. کشور کانادا دارای دانشگاه های بسیار عالی و معتبر است که تعداد زیادی از آن ها تائید شده توسط وزارت علوم ایران است. تحصیل در این کشور در مقایسه با سایر کشور هایی که افراد برای تحصیل انتخاب می کنند دارای مزیت های بیشتری است. بنابراین اخذ مدرک از و تحصیل در کانادا می تواند در آینده ی شغلی شما اثر فراوانی بگذارد.

همچنین کشور کانادا دارای سیستم آموزشی خاصی است به طوری که شرایط تحصیل رایگان در کانادا به خوبی برای افراد از سایر کشور ها فراهم شده است. بیشتر دانشجویانی که در رشته ی پزشکی در ایران مشغول به تحصیل هستند به دلیل خوب بودن شرایط تحصیل در رشته ی پزشکی در کانادا این کشور را معمولا برای تحصیل انتخاب می کنند و یا ادامه تحصیل در سایر رشته ها مانند رشته های مهندسی در آلمان در حال حاضر بسیار رایج می باشد.

تحصیلات تکمیلی در کانادا یکی از راه هایی است که افراد از این طریق تصمیم به مهاجرت در کانادا می گیرند. این موضوع به طور قاطع به دلیل مزایای فراوان تحصیل در کانادا است. کشور کانادا علاوه بر دارا بودن دانشگاه های عالی از نظر علمی و با کیفیت بودن شهریه های پائین تری در مقایسه با سایر کشور ها دارد. افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های کانادا را دارند باید بدانند که پذیرش دانشگاهی در این کشور نیازمند آگاهی از نکات بسیار حساسی است. تحصیل در کشور کانادا با بورسیه ی تحصیلی نیز امکان پذیر می باشد. افرادی که قصد دارند تحصیلات تکمیلی را در کانادا بگذرانند مثلا تحصیل دکتری در کانادا و یا تحصیل فوق لیسانس در کانادا نباید از تحصیلات آن ها بیشتر از 5 سال بگذرد. در این صورت می توانند به راحتی اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کانادا نمایند. کشور کانادا برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی نیازمند شرایط کمی است که از جمله آن ها دارا بودن مدارک پیش دانشگاهی و مدرک زبان است.

البته از دیگر مزایای تحصیل در این کشور برگزاری دوره های کالج در کانادا است که افرادی که مدرک زبان ندارند می توانند با شرکت در دوره های کالج به راحتی مدرک زبان خود را اخذ نمایند.  همچنین دولت کشور کانادا برای افراد علاقه مند به تحصیل در این کشور این امکان را داده است تا با داشتن مدارک کمی بتوانند به وسیله ی اخذ بورسیه تحصیل کرده و از هزینه های تحصیلی در این کشور بکاهند. این مزیت باعث شده است که افراد زیادی در رشته های مختلف در این کشور مشغول به تحصیل شوند چرا که سالانه میزان ارائه ی بورسیه ی تحصیلی به 167 دانشجو فراهم شده است.

دانشجویانی که قصد تحصیل  در مقطع دکترا را دارند این کشور بهترین انتخاب است چرا که در حدود 50000 دلار بورسیه به آنها ارائه می شود.امروزه بسیاری از افراد خواهان ادامه تحصیل در کانادا و دانشگاه های معتبر در سطح جهانی هستند. دانشگاه های کشور کانادا از جمله دانشگاههایی است که به دلیل اعتبار جهانی و رفاه اجتماعی بیشترین متقاضی مهاجرت را دارد. کشور کانادا در شمال قاره آمریکا قرار دارد و بعد از روسیه بزرگترین کشور جهان است و در مقایسه با دیگر کشورها جمعیت کمی دارد و از جمله مهاجرپذیرترین کشورهااست.

به دلیل سطح علمی وآموزشی عالی دراین دانشگاه ها، هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان متقاضی اخذ ویزای تحصیلی کانادا می باشند.عزیزانی که موفق به کسب بورسیه تحصیلی در کشور کانادا می شوند میتوانند از شرایط تحصیل رایگان در کانادا و در این دانشگاه ها استفاده کنند، از شهرهای مهم کانادا میتوان به تورنتو، ونکور، مونتریال، کلگدی، ادمونتون، کبک و لوتاوا اشاره کرد. راه های مهاجرت به کانادا از طریق اخذ ویزای کار در کانادا ، سرمایه گذاری و تحصیل در کانادا می باشد، بنابراین اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری ، کار در کانادا صورت می پذیرد.

بورسیه تحصیل در کانادا

در رابطه با تحصیل در کانادا روش های مختلف دانشگاهای مختلف و همچنین در مقاطع مختلف شرایط برای تحصیل وجود دارد به عنوان مثال، برای رای گرفتن بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در کانادا در مقطع فوق لیسانس نمره ی زبان ایلتس باید حداقل ۶ و نیم و در مقاطع بالاتر و تحصیل رایگان در کانادا در مقطع دکتری نمره ی زبان باید ۶ و نیم الی ۷ باشد . در مقاطع تحصیلات تکمیلی رعایت شروط دیگر مثل داشتن توصیه نامه ی معتبر از طرف اساتید دانشگاه علی الخصوص استاد راهنما که شامل عملکرد دانشجو و برشمردن نقاط قوت او در برخی دروس است الزامی و حائز اهمیت است . در رابطه با شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا دو روش وجود دارد، برای اخذ بورسیه از یکی از دانشگاههای کشور کانادا اقدام کند و از مزایای آن بهره مند شوید و دیگری گرفتن بورسیه از خود وزارت علوم و تحقیقات و فناوری ایران است. در مورد بورسیه ها می توان گفت که در هر سه مقطع امکان بورس شدن وجود دارد ولی بیشتر برای مقاطع بالاتر و تحصیلات تکمیلی یعنی فوق لیسانس و دکتری می باشد . از آن جایی که کشور کانادا از جمله کشور هایی است که در زمینه ی سرمایه گذاری در امر تحصیل و بورسیه های تحصیلی بسیار فعال است سالانه بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو از جای جای جهان و کشور های گوناگون جهت ادامه ی تحصیل به کشور کانادا می آیند .

هزینه ی زندگی در کانادا

چرا تحصیل در کانادا؟ کشور کانادا جزو کشور هایی است که هزینه ی زندگی در آن به نسبت کشور هایی نظیر آمریکا و یا انگلستان بسیار پایین تر است. هزینه های زندگی دانشجویی و تحصیل در کانادا به نسبت کیفیت زندگی عالی در این کشور مناسب است. البته شما می توانید در کشور کانادا به راحتی در هنگام تحصیل ساعاتی را در هفته به کار اختصاص دهید تا بتوانید هزینه های زندگی را برای خود سبک تر کنید.

به طور کلی هزینه ی زندگی در کانادا که از شرایط خوبی برای زندگی برخوردار است برای یک فردی که به دلیل ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می کند مناسب است. این در حالی است که هزینه ی خورد و خوراک در کانادا نسب به کشور های آمریکا و یا اروپا خیلی پائین می باشد و این یک امتیاز مثبت برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در  کانادا را دارند تلقی می شود. به طور کلی اگر شما بخواهید در خارج از خانه نیز غذا میل کنید مبلغی کمی را می بایست پرداخت نمایید. اما یکی از معضلات برای افراد خواهان ادامه تحصیل در این کشور هزینه ی رفت و آمد است اما نگران نباشید چرا که کشور کانادا از این نظر جای هیچ نگرانی ندارد.

علاوه بر این شما برای تهیه ی یک مسکن در شهر های معمولی این کشور نیازی به پرداخت مبالغ بالایی ندارید. دانشگاه های کشور کانادا دارای یک امتیاز مثبت هستند که نگرانی شما برای اقامت را رفع می کند و آن هم این است که شما برای اقامت دانشجویی می توانید از خوابگاه ها با قیمت بسیار کمی استفاده کنید. بنابراین شما در صورت انتخاب این کشور برای تحصیل بهترین کشور را از نظر هزینه انتخاب کرده اید. به این دلیل که هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا بسیار پایین است. به طور کلی هزینه  های زندگی در این کشور در حدود 700 یورو در ماه برای هر فرد می باشد.

 بهترین شهرهای کانادا

افرادی که تصمیم  به ادامه تحصیل در کشور کانادا می گیرند باید از شهر های خوب نیز در این کشور اطلاع داشته باشند این موضوع برای زندگی و یا گردش در کشور کانادا مهم است. کشور کانادا کشوری زیبا است که از آب و هوای عالی و البته سردی برخوردار است. کشور کانادا شهر هایی دارد که نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند. شهر بویشل شهری زیبا در کشور کانادا است. این شهر برای افراد دانشجو می تواند مناسب باشد این را از این جهت می گوییم که متوسط درآمد در این شهر بسیار بالاست و به راحتی می توان خانه ای مناسب در این شهر اجاره کرد. از دیگر شهر ها می توان به شهر اتاوا، برلینگتن،سنت آلبرت و بلینویل اشاره کرد این شهر ها برای زندگی بسیار مناسب هستند.

هزینه تحصیل در کانادا

در رابطه با هزینه تحصیلی در مقاطع مختلف در کانادا می توان گفت هزینه زندگی در کانادا در شهر های کوچک پایین تر از شهر های بزرگ هست و البته شانس یافتن کار هم در شهر های کوچک تر کمتر خواهد بود. در صورتی که هزینه تحصیل در کانادا را حتی بدون بورسیه میتوانید تامین کنید، فرصت های شغلی دانشجویی در این کشور پهناور بسیار زیاد است و شما میتوانید هزینه زندگی دانشجویی خود را در حین تحصیل با کار پاره وقت تامین کنید. البته توصیه میکنیم که حداقل برای سال اول به اندازه هزینه تجصیل و هزینه زندگی بودجه در نظر بگیرید. هزینه تحصیل در کانادا به همراه هزینه زندگی در کانادا برای سال اول در حدود ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان خواهد بود. در زمان اقدام برای ویزای تحصیلی کانادا، متقاضی باید به آفیسر اثبات کند که تمکن مالی برای سال اول تحصیل از نظر شهریه و هزینه زندگی را دارد. این مبلغ به صورت زیر محاسبه میشود. در صورتی که مجرد هستید:

شهریه سال اول شما + ۱۲ هزار دلار

اگر متاهل هستید و همسر شما شما را همراهی میکند:

شهریه سال اول شما + ۱۸ هزار دلار

اگر متاهل هستید و همسر و فرزند شما شما را همراهی میکند:

شهریه سال اول شما + ۲۲ هزار دلار

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

در رابطه با افرادی که مدرک دیپلم دارند نکته مهمی که وجود دارد این است که منظور از مدرک دیپلم ، دیپلم 12 ساله میباشد یعنی شخصی که در دوران دانش آموزی تحصیل 12 ساله را دارا باشد. به عبارت دیگر یا در نظام قدیم دارای دیپلم باشد و یا اگر در نظام جدید تحصیل کرده است دارای مدرک پیش دانشگاهی باشد.

(مدارک دیپلم نظام جدید مدرکی میباشد که 11 سال تحصیل شده است.)

البته اشخاصی که دارای مدرک دیپلم 11 ساله باشند و در سنین دبیرستان باشند منظور سن زیر 21 سال برای ادامه تحصیل میتوانند در برخی از کشورها اقدام به دریافت ویزای تحصیلی نمایند که از این کشورها میتوان به کشورهای انگلستان؛ کانادا، آمریکا و یا سوئیس اشاره کرد. در حالت کلی افرادی که دارای مدرک دیپلم باشند برای مهاجرت و دریافت اقامت یک کشور دیگر میتوانند از روشهایی مانند ادامه تحصیل، کار، سرمایه گذاری ، ازدواج اقدام نمایند. اشاره به این نکته نیز ضروری میباشد که برای افرادی که داری مدرک دیپلم هستند نمیتوان برای تمامی کشورها به صورت تحصیلی اقدام نمود، بدین دلیل که در بسیاری از کشورها تحصیل در دوره لیسانس به زبان خود آن کشور میباشد و طبیعتا ممکن است شخص به زبان آن کشور تسلط کافی نداشته باشد.

مانند تحصیل در فنلاند که در دوره لیسانس تحصیل به زبان فنلاندی میباشد.

ولی میتوان برای ادامه تحصیل بسیاری از افرادی که دارای دیپلم میباشند در کشورهای که به زبان انگلیسی میتوان تحصیل کرد و یا آن کشور اجازه تحصیل در زبان آن کشور را برای فرد صادر مینماید، اقدام نمود.

شرایط تحصیل در کانادا برای فوق لیسانس

شرایط تحصیل در کانادا برای متقاضیان مقطع فوق لیسانس ارائه کلیه مدارک تحصیلی از جمله مدرک لیسانس وریز نمرات و اگر مقطع فوق لیسانس را در ایران گذرانده اید و یا در حال خواندن ان هستید هر مدرکی که در خصوص آن هست از جمله ریز نمرات و یا ارائه ی مدرک آن ضروری است .

در این مرحله نیز باید تمام مدارک خود را به زبان انگلیسی و یا فرانسوی ترجمه کنید .

متقاضیان محترم مقطع دکتری برای کشور کانادا ، ضمن اینکه تمام مدارک فوق از جمله ( مدارک تحصیلی ، ریز نمرات ، انگیزه نامه و توصیه نامه ) را ترجمه شده به زبان انگلیسی و یا فرانسوی باید ارائه دهند ؛ باید دارای رزومه ی قوی تری نسبت به مقاطع پایین تر داشته باشند ، که می تواند شامل مقاله های چاپ شده در ژورنال هایی با ایمپکت های بالا ، تالیفات و دارای مقالات چاپ شده در داخل و شرکت در سمینارهای بین المللی و از این قبیل باشند. نمره ی زبان برای دانشجویان متقاضی کشور کانادا در مقطع دکتری در آزمون آیلتس باید حداقل ۶ باشد . بدیهی است اگر متقاضی مدارک آزمون های زبان دیگر همچون تافل و … ، همینطور دارای مدرک زبان فرانسوی باشد می تواند در برخی دانشگاهها شانس بیشتری داشته باشد .

 شهریه دانشگاه های کانادا

چرا تحصیل در کانادا؟ تحصیل در کشور کانادا برای هر فردی امکان پذیر می باشد چرا که شهریه دانشگاه های کانادا بسیار پایین است. بنابراین افراد برای تحصیل در این کشور هیچ گونه نگرانی از نظر هزینه ای نداشته باشند. تحصیل در کانادا رایگان نیست اما هزینه های دانشگاهی به طور تقریبا رایگان تلقی می شود. شهریه ی یک سال تحصیلی در برای مقاطع مختلف متفاوت است. به طور  مثال شهریه ی دوره ی کارشناسی در کانادا در حدود 11000 دلار در هر سال است. این میزان شهریه برای دانشگاه های غیر دولتی است. بنابراین یکی از ویژگی های مثبت این کشور این است که شما برای تحصیل در کانادا و دانشگاه های دولتی شهریه ای بسیار کم تر باید پرداخت نمایید. به طور کلی شهریه دانشگاه های دولتی در کانادا از دانشگاه های دولتی در سایر کشور به میزان زیادی کم تر است طوری که شهریه ی دانشگاه های آمریکا 2 برابر دانشگاه های کاناداست.

بنابراین ما شما را به تحصیل در این کشور تشویق می کنیم. چرا که یکی از عالی ترین کشور ها از نظر کیفیت تحصیلی است. این در حالیست که کشور کانادا پایین ترین هزینه های تحصیلی را دارد. یکی دیگر از امتیازات مثبت در این کشور بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی بسیاری است که دولت کانادا به افراد دانشجو که از کشور های دیگر برای ادامه تحصیل می آیند ارائه می دهد. تعداد زیادی از کمک هزینه های تحصیلی در کانادا بخش زیادی از شهریه را نیز پوشش می دهند. بنابراین شما با انتخاب این کشور برای تحصیل تا حد زیادی در هزینه های تحصیلی و پرداختی خود صرف نظر خواهید کرد. هزینه ی تحصیل در رشته ی انسانی و هنر در کانادا بسیار پایین است و ما به شدت به افراد مشغول به تحصیل در این رشته ها که خواهان ادامه تحصیل در کانادا خارج از کشور هستند توصیه می کنیم کشور کانادا را برای تحصیل انتخاب نمایند. دانشجویان خارجی می توانند در این کشور با حق کاری که دارند مشغول به کار شده و در حدود 10 تا 20 دلار برای هر ساعت کار دریافت کنند.

دانشگاه های برتر کانادا

چرا تحصیل در کانادا؟ افرادی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند باید از دانشگاه های برتر کانادا نیز اطلاع داشته باشند. کشور کانادا با توجه به این که از نظر تحصیلی از شرایط بسیار خوبی برخوردار است پس دانشگاه های مورد تائید زیادی دارد. این دانشگاه ها نیز با توجه به کیفیت بسیار بالا و اساتید خوبی که دارند اما هزینه های تحصیلی خوبی دارا هستند و دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه ها نیازی به پرداخت شهریه های خیلی بالا نخواهند بود.

یکی از دانشگاه های معتبر کانادا دانشگاه آلبرتا است. این دانشگاه در میان دانشگاه های کانادا برتریت بالایی دارد. اگر شما قصد تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کانادا را دارید این دانشگاه گزینه ای بسیار عالی است چرا که تحصیل در آن در این مقطع از هزینه ی خیلی مناسبی برخوردار است. از دیگر دانشگاه های عالی کشور کانادا دانشگاه مونترال با کیفیت تحصیلی بالاست. این دانشگاه از شهریه ی خیلی خوب و عالی برای تحصیل در کانادا در رشته های مختلف برخوردار است. در صورتی که بتوانید پذیرش این دانشگاه را اخذ نمایید و همچنین به زبان فرانسوی مسلط شوید این دانشگاه برترین گزینه برای شما است. دانشگاه دال هوزی بزرگ ترین دانشگاه در این کشور است. این دانشگاه در رتبه ی دوم قرار گرفته است و بهترین انتخاب برای افراد محصل در رشته های هنر و خبر نگاری است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا به عنوان معروف ترین دانشگاه در کانادا بوده که برای تحصیل در مقطع لیسانس هزینه ی خیلی کمی دارد. در صورتی که قصد تحصیل در رشته ی زیست شناسی در کانادا را دارید دانشگاه کلمبیا یک گزینه ی تحصیلی عالی برای شما خواهد بود. این دانشگاه دانشگاهی است که اکثر دانشجویان بین المللی برای تحصیل این دانشگاه را بر میگزینند. دانشگاه ساسکچوان یکی از دانشگاه های معروف در رشته های کشاورزی و تاریخ است.

ویزای تحصیلی کانادا

با دریافت ویزای تحصیلی در کانادا به راحتی می توانید در این کشور مشغول به تحصیل شده و از مزایای تحصیل در کانادا برخوردار شوید. برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید مدارکی را داشته باشید تا با ارائه ی آن به راحتی بتوانید در این کشور مشغول به تحصیل شوید. مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کانادا شامل مدارک شناسایی به صورت اسکن شده، نامه تمکن مالی، فرم درخواست ویزا، یک قطعه عکس، پرداخت هزینه های دریافت ویزا که نسب به کشور هایی نظیر کانادا پایین تر است. دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا نسبت به بسیاری از کشور های دیگر تقریبا راحت تر است. این ویزا برای تحصیل طولانی مدت یعنی بیش از 6 ماه لازم است. همچنین میزان قبولی با درخواست ویزای تحصیلی در کشور کانادا بسیار بالا است و به طور مثال از هر 100 درخواست در حدود 90 تای آن ها به خوبی و با موفقیت رو به رو خواهد شد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat