پرشین اپلای

تحصیلات تکمیلی در کانادا

تحصیلات تکمیلی در کانادا 3 سال قبل

تحصیلات تکمیلی در کانادا

افراد به دلایل مختلفی کشور کانادا را برای تحصیل انتخاب می کنند مثلا تعدادی به دلیل دوستانه بودن مردم اروپا و تعدادی دیگر به دلیل سطح وکیفیت بالا و استاندارد بودن دانشگاه های کانادا انجا را برای تحصیل انتخاب می کنند . همچنین هزینه ی تحصیل در کانادا به میزان تحصیل در دانشگاه های امریکا گران نیست.

تحصیلات تکمیلی در کانادا

مدت تحصیل کارشناسی در کانادا معمولا دو سال طول می کشد که زیر نظر دانشکده ی تحصیلات تکمیلی انجام می شود. هر رشته ی تحصیلی در کانادا دانشکده تحصیلات تکمیلی مربوط به خود را دارد. به فرض مثال اگر قصد تحصیل در رشته ی خبرنگاری را دارید می بایست با دانشکده تحصیلات تکمیلی مربوط به رشته ی خبر نگاری مراجعه کنید. در انتهای برنامه ی تحصیلی همانند ایران فرد می بایست یک پایان نامه ی تحصیلی ارائه دهد که به این منظور به یک استاد راهنما نیاز مند است .

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا

در تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا شما امکان تحصیل هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسوی را دارید و همانند برخی از کشور ها نیازی به مدرک ایلتس نیست و شما بدون مدرک هم امکان اخذ پذیرش را خواهید داشت لازم به ذکر است که شرط پذیرش در دانشگاه های کانادا دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی در ایران می باشد.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

در این مقطع نیز همانند مقطع کارشناسی شما به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی می توانید تحصیل کنید اما بدر این مقطع نیاز به حداقل نمره ی6 در ایلتس دارید.

پذیرش متقاضیان خارجی دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در ماه های اگوست و سپتامبر است.

به منظور پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و استفاده از بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی دانشجو می بایست در چن ازمون ورودی شرکت کند. که باید به مراجعه به دانشکده تحصیلات تکمیلی خود لیست ازمون ها را دریافت نمایید. تعدادی از این ازمون ها شامل:پذیرش تحصیلات تکمیلی مدیریت،تافل و ایلتس است.

کار بعد از کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا : دوره های کارشناسی ارشد در کانادا دانشجو را برای کار در رشته ی خود اماده می کند و مهارت ها و توانایی های شغلی را ارتقا می دهد. نکته ی جالب این است که تعدادی از دانشگاه ها نمایشگاه های شغلی برگزار می کنند و از شرکت هایی که تمایل به جذب نیروی تازه دارند جهت جذب نیرو دعوت می کنند.

فوق لیسانس و دکتری در کانادا

فوق لیسانس و دکتری در کانادا، تحصیل در کانادا به دلیل سیستم اموزشی بسیار قوی یکی از اهداف افرادی است که قصد ادامه ی تحصیل در خارج از کشور را دارند. هزینه ی تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی به طور تقریبی10 تا20 هزار دلار،در مقطع کارشناسی ارشد بین 13 تا25 هزار دلار و در مقطع دکتری بین5000تا15000 دلار متغیر است. زمان پرداخت شهریه در کانادا بستگی به دانشگاه دارد که در بعضی از دانشگاه ها قبل از اخذ ویزا و در بعضی دیگر پس از ثبت نام می باشد. با کار کردن در کانادا شما می توانید هزینه ی زندگی و تحصیل خود را به میزانی پرداخت کنید. در کانادا به ازای هر ساعت کار 10 هزار دلار دریافت می شود که افراد دانشجو اجازه ی 20 ساعت کار در هفته را دارند به جز روزهای تعطیل که دانشجو می تواند به صورت تمام وقت کار کند. امکان پیدا کردن کار در کانادا به نسبت کشور های دیگر بسیار بهتر و بالاتر است. لازم به ذکر است که پیدا کردن کار در کانادا بستگی به سطح زبان شما دارد یعنی اگر زبان شما قوی تر باشد امکان یافتن کار راحت تر خواهد بود.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat