پرشین اپلای

شهریه دانشگاه در آلمان

شهریه دانشگاه در آلمان 3 سال قبل

شهریه دانشگاه در آلمان

آلمان به عنوان پر طرفدارترین مقصد برای افرادی که به دنبال تحصیل در دانشگاه های خوب دنیا هستند شناخته شده که بزرگترین عامل آن رایگان بودن تحصیل در آلمان می باشد. البته دانشگاه های کشور آلمان به دو دسته ی دولتی و خصوصی تقسیم  می شوند. میزان شهریه دانشگاه در آلمان بسته به دانشگاه متفاوت است و در ادامه به بررسی آن میپردازیم.

دانشگاه های دولتی آلمان به دلیل شهریه های پایینی که دارد (میانگین 300 یورو در ترم ان هم بابت ثبت نام) مورد استقبال اکثر افراد بوده و هست. هزینه ی زندگی دانشجویی در کشور آلمان به طور میانگین 500 یورو در ماه می باشد که قسمت عمده ی آن به اجاره خانه در آلمان اختصاص می یابد. کار دانشجویی در دانشگاه در طول تحصیل کاملا قانونی است و می تواند بخشی اعظمی از هزینه ها را پوشش دهد. حقوق کار دانشجویی در آلمان از 8 تا 10 یورو در ساعت می باشد.

حق کار در کشور آلمان در مقطع لیسانس 10 تا 20 ساعت، در مقطع ارشد 20 تا 30 ساعت و در مقطع دکتری 30 تا 40 ساعت می باشد. لازمه داشتن کار مسلط بودن به زبان آلمانی است. اگر درس شما بعد از ترم های تعین شده به پایان نرسد، بعد 4 ترم از زمان معین شده برای طول تحصیل، شهریه دانشگاه را باید پرادخت کنید که به طور میانگین 500 یورو برای هر ترم می باشد.

دانشگاه های خصوصی بر خلاف دانشگاه های دولتی آلمان شهریه های بالایی دارد ( به طور میانگین 10000 یورو ) و چندان مورد استقبال دانشجویان متقاضی تحصیل در کشور آلمان نمی باشد اما این را باید در نظر داشت که دانشگاه های خصوصی آلمان نیز از سطح علمی بالایی برخوردارند.

تجربه ی زندگی در آلمان این موقعیت را ایجاد می کند که بتوانید در محیطی پویا و پیشرفته استعداد های خود را شناخته و تقویت کنید.

هزینه ی تحصیل در آلمان و شهریه دانشگاه ها

هزینه تحصیل فقط به شهریه دانشگاه در آلمان محدود نمی شود و هزینه های جانبی هم دارد مانند هزینه کتاب و هزینه حمل و نقل و …

پیشنهاد گروه پرشین اپلای به شما عزیزان برای دانستن دقیق هزینه ها مشخص کردن رشته و دانشگاه می باشد تا بتوان هزینه ها را با در نظر گرفتن شرایط مربوط به خودتان تخمین زد. لازم به ذکر است داشتن تمکن مالی برای گرفتن ویزای تحصیلی امری مهم می باشد میتوان آن را هم جزو هزینه ها شمرد اما این مقدار پول کاملا بلوکه میشود و هیچ مبلغی از آن کاسته نمی شود و شما می توانید بعد از 3 ماه در آلمان از آن استفاده کنید.

تحصیل در انواع رشته های پزشکی  و همین طور دندان پزشکی در کشور آلمان دارای اعتباری زیاد در سطح بین المللی می باشد که هزینه ای پایین را نیز شامل می شود و دانشجو می تواند با صرف هزینه ای اندک در این رشته ها، در بهترین دانشگاه های دنیا  مشغول به تحصیل شده و در رشته ی خود متخصص شود.

برای دانشجویان بین المللی که قصد ادامه ی تحصیل در رشته های پزشکی این کشور را دارند، اطلاع از شهریه ی رشته های پزشکی در آلمان، یکی از اطلاعات ضروری و مفید پایه ای، برای تامین پشتوانه مالی جهت پرداخت این هزینه در آینده می باشد.

به طور کلی دو دسته از دانشگاه ها و مراکز علمی در این کشور مشغول به ارائه ی خدمات تحصیلی و آموزشی به دانشجویان می باشند. تحصیل در اغلب دانشگاه های دولتی کشور آلمان به صورت رایگان یا نیمه رایگان می باشد و دانشجو به غیر از هزینه های ثبت نام و اجرایی، پرداخت هزینه ی دیگری تحت عنوان شهریه ی رشته های پزشکی در آلمان را نخواهد داشت.

نکته ای که در رابطه با دانشگاه های خصوصی آلمان  قابل توجه می باشد این است که، علی رغم این که رشته های پزشکی در این دانشگاه ها نیز با قوت زیاد علمی و کیفیت بالای آموزشی مورد تدریس قرار می گیرند، اما هزینه ی تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور در رشته های پزشکی  تقریبا بالاست و دانشجو بایستی خود اقدام به پرداخت شهریه ی این دانشگاه ها کند.

شهریه ی رشته های پزشکی در آلمان برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور چیزی در حدود 3000 تا 20000 یورو در سال می باشد که میزان این مبلغ با توجه به مقطع و رشته ی تحصیلی دانشجو متفاوت خواهد بود.

بورس‌های تحصیلی در آلمان

موسسه تبادلات آکادمیک آلمان که به نام DAAD  شناخته می‌شود برای دانشجویان آلمانی و بین المللی کمک‌های مالی زندگی و تحصیل رایگان یا با هزینه اندک فراهم می‌کند. بورسیه‌های این موسسه برای تمام سطوح تحصیلی و همچنین دانشگاهیان و پژوهشگران ارائه می‌شود. یکی دیگر از سازمان‌های ارائه دهنده بورسیه، وزارت فدرال آموزش و پژوهش یا BMBF  است که دارای یک سایت اختصاصی برای ارائه اطلاعات در مورد بورس تحصیلی در آلمان است.

بهترین دانشگاه های آلمان

این کشور از نظر شهریه دانشگاه در آلمان یکی از بهترین کشورها برای ادامه ی تحصیل دانشجویان بین المللی می باشد که دانشگاه های آن از رنک خوب جهانی برخوردار هستند. تحصیل در این دانشگاه ها یا به صورت رایگان است یا اینکه میزان شهریه ی پرداختی برای دانشجویان داخلی و خارجی به یک میزان می باشد.

یکی از ضروری ترین دانستنی ها برای دانشجوی خارجی که قصد ادامه ی تحصیل در این کشور را دارند، آگاهی از بهترین دانشگاه های آلمان می باشد. برای کسب این آگاهی تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

دانشگاه فنی مونیخ:

این دانشگاه با داشتن 5000 دانشجوی بین المللی بهترین محل تحصیل در رشته های فنی – مهندسی این کشور است که رتبه ی 53 ام دنیا را در شمار بهترین دانشگاه های آلمان به خود اختصاص داده است و با بسیاری از دانشگاه های معروف آسیا و اروپا، همکاری نزدیک و مستمری دارد.

دانشگاه هومبولت برلین :

این دانشگاه یکی از برترین مراکز تحقیقاتی در دنیاست که در رده بندی جهانی در رتبه ی 99 دنیا قرار گرفته و قدیمی ترین دانشگاه برلین می باشد که ده درصد از جمعیت دانشجویان آن را خارجی ها تشکیل داده اند.

دانشگاه هایدلبرگ:

یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های اروپای غربی دانشگاه هایدلبرگ می باشد که دوره های تحصیلی آن اغلب به زبان آلمانی ارائه می شوند و 10 درصد از دانشجویان آن را افرادی که از 130 کشور دنیا برای ادامه تحصیل به آلمان آمده اند، تشکیل می دهند. تحصیل در رشته های علوم پایه در این دانشگاه از اعتبار بسیار زیادی برخوردار است.

دانشگاه بین‌المللی شیلر :

یکی از برترین مراکز علمی بین المللی دنیا دانشگاه شیلر می باشد که دارای دو پردیس در آمریکا و آلمان بوده و تمامی دوره ها به زبان انگلیسی در آن تدریس می شوند.  آموزش مبتنی بر کار در دوره های 2 و 4 ساله در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است.

علاوه بر مراکز بالا می توان نام دانشکاه های فورت وانگن، فرایبورگ، لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ و فریه برلین را در شمار بهترین دانشگاه های آلمان قرار داد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat