پرشین اپلای

هزینه زندگی در ایتالیا

هزینه  زندگی در ایتالیا 3 سال قبل

هزینه زندگی در ایتالیا

اینکه فرد در چه منطقه ای و یا چه ساختمانی زندگی کند هزینه های متفاوتی را در بر خواهد داشت ولی به طور متوسط هزینه های اقامت در خوابگاه های دانشجویی حدودا 150 تا 250 یورو در ماه است. هزینه ی زندگی در سوئیت های کوچک حدودا 250 تا 500 یورو در ماه است و برای اقامت در یک آپارتمان یک و یا دو خوابه حدودا 500 یورو به بالاتر در ماه هزینه باید پرداخت شود که باز تکرار می کنیم که همه ی این هزینه ها به منطقه و ساختمانی که در آن زندگی می کنید به طور مستقیم بستگی دارد. در مورد هزینه های آب و برق و گاز مصرفی این گونه است که در کشور ایتالیا هزینه ی آب مصرفی بسیار ارزان است و در بسیاری موارد حتی خود صاحب مسکنی که در آنجا اقامت کرده اید ممکن است هزینه ی آن را متقبل شود ولی برای برق و گاز این گونه نیست و اتفاقا هزینه ی بسیار بالایی دارد.

مطمئنا نوع خورد و خوراک و مصرف غذایی هر شخص با شخص دیگر متفاوت است ولی به طور متوسط و بر اساس آماری که دانشجویان ایرانی طی نظر سنجی که از آن ها در مورد هزینه های خورد و خوراک به عمل آمده، اعلام کرده اند حدودا ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو می تواند در ماه برای هزینه های مواد غذایی مکفی باشد.

به طور معمول هر فرد باید پولی حدود 30 تا 40 یورو در ماه برای رفت و آمد و حمل و نقل هزینه کند اما برای دانشجویان تسهیلاتی وجود دارد که برای استفاده از وسایل نقلیه ی عمومی مثل مترو و اتوبوس، دانشجویان می توانند با ارائه ی کارت دانشجویی خود حدود یک سوم از هزینه ها را تخفیف بگیرند. و یک نکته ی دیگر اینکه این هزینه های رفت و آمد با تخفیف های دانشجویی برای دانشجویان و افراد در حال تحصیل زیر 25 سال می تواند تا 40 درصد شامل تخفیف شود که می تواند در مورد هزینه زندگی در ایتالیا ، کمک کننده و به صرفه باشد.

هزینه های تحصیلی در حدود 320 تا 3200 یورو در سال است.

مجموع هزینه های زندگی روزمره در این کشور نیز در حدود 500 تا 1000 یورو در ماه است (مربوط به هزینه های مسکن، خوراک، حمل و نقل ها و… می باشد). شما همچنین می توانید با حق کاری که دولت به شما داده و اخذ انواع بورس های تحصیلی از هزینه های تحصیلی خود بکاهید. این بورس ها میزان شهریه را تا حدود 500 تا 1000 یورو کاهش می دهد. در صورت تحصیل در ایتالیا در مقطع لیسانس شما می توانید با اخذ بورسیه در حدود 4000 تا 5000 یورو هزینه های تحصیلی خود را به میزان زیادی کاهش دهید.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat