پرشین اپلای

شهریه دانشگاههای ایتالیا

شهریه دانشگاههای ایتالیا 3 سال قبل

تحصیل در ایتالیا

تحصیلات در ایتالیا برای تابعین این کشور از 6 سالگی تا 16 سالگی رایگان است هرچند برخلاف تحصیل در فرانسه، نروژ، اتریش و آلمان نظام تحصیلی دانشگاهی ایتالیا در سال 2020 رایگان نیست و در غالب موارد میزان شهریه دریافتی با توجه به ملیت افراد متفاوت است که در ادامه بیشتر به آن پرداخته خواهد شد. البته علی رغم رایگان نبودن نظام تحصیلی ایتالیا نباید از نظر دور داشت که علاوه بر اینکه بسیاری از دانشگاه های ایتالیایی دولتی هستند و شهریه کمی دریافت می کنند، بورسیه های متعددی نیز به دانشجویان اهدا می شود.

شهریه دانشگاه های خصوصی در بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل

اگرچه گفته شد کسانی که می خواهند در قدیمی ترین دانشگاه های دنیا که سطح علمی بسیار خوبی دارند با هزینه بسیار اندک تحصیل کنند باید ایتالیا را انتخاب نمایند، این موضوع شامل دانشگاه های خصوصی این کشور نمی شود. دانشگاه های خصوصی معمولا شهریه بسیار بیشتری نسبت به دانشگاه های دولتی ایتالیا دریافت می کنند و همچنین بیشتر آن ها شهریه یکسانی از تابعین کشورهای اتحادیه اروپا و و دانشجویان تبعه سایر کشورهای دنیا اخذ می نمایند. متوسط شهریه دانشگاه های خصوصی ایتالیا در سال 2020 با توجه به رشته و مقطع تحصیلی سالیانه بین 3000€ تا 35000€ (یورو) می باشد.

شهریه دانشگاه های دولتی در بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل

دانشگاه های دولتی ایتالیا بسیار ارزان قیمت هستند و میزان شهریه ای که از دانشجویان تقاضا می کنند علاوه بر این که با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) متفاوت است، به تابعیت آن ها نیز بستگی دارد. به عنوان مثال در حالی که شهریه دانشگاه های دولتی برای ایتالیایی ها و سایر ملل عضو اتحادیه اروپا سالیانه بین 0€ تا 5000€ (یورو) است، دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا برای برخی رشته ها باید شهریه بیشتری بپردازند که در هر دانشگاه میزان آن متفاوت است.

شهریه برترین دانشگاه های ایتالیا در سال 2020

در جدول ذیل، لیستی از برترین دانشگاه های ایتالیا و متوسط شهریه این دانشگاه ها در سال 2020 ارائه شده است هرچند نباید از نظر دور داشت با توجه به رشته انتخابی میزان آن متفاوت خواهد بود به عنوان مثال رشته های پزشکی و مهندسی معماری جزو گران ترین رشته های تحصیلی در ایتالیا هستند.

نام دانشگاه ایتالیایی

متوسط شهریه سالیانه (یورو)

Scuola Superiore Sant’Anna

4000

University of Bologna

3000

University of Padua

2600

Polytechnic University of Milan

3900

University of Trento

4000

 

دانشگاه های معرفی شده در جدول بالا دانشگاه های برتر ایتالیایی اند، در ادامه ارزان ترین دانشگاه های ایتالیا در سال 2020 معرفی شده اند چراکه ممکن است برخی افراد در درجه اول برای پایین بودن شهریه اهمیت قائل باشند و در درجه دوم رنکینگ و سطح علمی دانشگاه. این دانشگاه ها عبارت هستند از:

1.    Mediterranean University of Reggio Calabria

2.    University of Camerino

3.    Free University of Bozen-Bolzano

4.    University of Pisa

5.    Tuition fees at top-ranked Italian universities

دانشگاه های مناسب و مقرون به صرفه ی ایتالیا

تعدادی از دانشگاه ها در ایتالیا وجود دارند که علاوه بر هزینه های تحصیلی مناسب از کیفیت آموزشی بالایی نیز برخوردار هستند. این دانشگاه ها در لیست زیر شرح داده شده اند:

1.      دانشگاه سی نا با متوسط شهریه ی 1800 یورو در سال

2.      دانشگاه بولونیا با متوسط شهریه ی 2100 یورو در سال

3.      دانشگاه آزاد بوزن بولزانو با متوسط شهریه ی 2200 یورو در سال

4.      دانشگاه تورین با متوسط شهریه ی 2800 یورو در سال

5.      دانشگاه پلی تکنیک میلان با متوسط شهریه ی 3300 یورو در سال

6.      دانشگاه پادوا با متوسط شهریه ی 4000 یورو در سال

هزینه زندگی در بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل

این که در ایتالیا هزینه زندگی افراد چه میزان باشد به عوامل متعددی از جمله تعداد افراد خانواده و سبک زندگی هر خانواده بستگی دارد؛ اما یکی دیگر از مواردی که نقش عمده در تعیین هزینه ها دارد شهر محل اقامت است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است متوسط هزینه ماهیانه زندگی یک دانشجوی بین المللی در چند شهر ایتالیا در سال 2020 با هم مقایسه شده است:

غالبا دانشجویانی که به تنهایی زندگی می کنند هزینه بیشتری می پردازند به عنوان مثال در حالی که این افراد ماهیانه 400€ تا 700€ (یورو) برای پرداخت اجاره منزل صرف می کنند، دانشجویانی که در خوابگاه دانشگاهی زندگی میکنند ماهیانه 250€ تا 300€ (یورو) برای خوابگاه و دانشجویانی که در منزل اشتراکی با دانشجویان دیگر زندگی می کنند ماهیانه 250€ تا 500€ (یورو) برای سهم خود از اجاره خانه پرداخت می نمایند. علاقه مندان به تحصیل در ایتالیا می توانند برای مقایسه شرایط این کشور با شرایط و هزینه های تحصیل در مجارستان یا سایر کشورها با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کنند تا بتوانند در نهایت انتخاب بهتری داشته باشند.

 

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat