پرشین اپلای

ثبت شرکت در لهستان

ثبت شرکت در لهستان 3 سال قبل

ثبت شرکت در لهستان

لهستان کشوری است که ثبات اقتصادی خود را در طول بحران مالی اروپا ثابت نگه داشته است و همچنین مکانی است که فرصت های امیدوار کننده ای را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. فضای کسب و کار و همچنین رقابت اقتصادی در طی سال های گذشته رو به بهبود بوده است و اکنون کشور دارای یک اقتصاد موفق، یک بازار بزرگ داخلی، دسترسی به نیروی کار ماهر می باشد و شرایط ایده آلی را برای ثبت شرکت در لهستان فراهم آورده است.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت روشی محبوب برای سرمایه گذاران خارجی است زیرا امکان دسترسی بیشتر به بازارهای جدید را فراهم می کند. لهستان از سال ۲۰۰۴ به عضویت اتحادیه اروپا پیوست و یکی از بزرگترین بازارهای اروپای مرکزی در خود جای داده است. افراد در صورت ثبت شرکت و اخذ اقامت لهستان قادر خواهند بود بدون هیچ محدودیتی به سایر کشورهای اروپایی سفر کنند.

ثبت شرکت لهستان برای چه کسانی مناسب است؟

به صورت معمول ثبت شرکت در لهستان به افراد با شرایط زیر توصیه می شود.

1.       افرادی که بدنبال کسب اقامت در اتحادیه اروپا می باشند.

2.       افرادی که به دنبال تحصیل و کار در کشور لهستان نمی باشند.

3.       افرادی که طرح توجیهی مناسبی را برای سرمایه گذاری در این کشور دارند.

انواع شرکت ها در لهستان

لهستان به سرمایه گذاران این امکان را می دهد تا بین انواع مختلفی از ساختارهای تجاری که به بهترین وجه مناسب نیازهای تجاری آنها باشد، انتخاب نمایند. لیست زیر ویژگی اصلی انواع اصلی شرکت های لهستان را شرح می دهد:

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود به عنوان یکی از محبوب ترین روش های ثبت شرکت در این کشور به حساب می آید. ثبت شرکت مسئولیت محدود در لهستان با یک یا چند شخص امکان پذیر می باشد. میزان سرمایه مد نظر برای ثبت شرکت در لهستان ۵٫۰۰۰ PLN حدود ۱۱۸۰ یورو است. لازم به ذکر است که حداقل ارزش سهام ۵۰ PLN تعیین گشته است. به صورت معمول سهامداران هیچگونه مسئولیتی در قبال تعهدات شرکت ندارند و اعضای هییت مدیره مسئولیت تعهدات شرت را بر عهده می گیرند.

شرکت سهامی

سرمایه گذران خارجی برای افزایش سرمایه خود تصمیم به ثبت شرکت در لهستان به روش شرکت سهامی می گیرند. به صورت معمول افراد برای انجام امور مرتبط ثبت کارگاه های صنعتی، کارخانه و یا فروشگاه های زنجیره ای ملزم به ثبت شرکت سهامی در لهستان می باشند. لازم بذکر است برای ثبت شرکت مجوز دادگستری الزامی است.

مشارکتی

در این نوع شرکت به صورت کلی حداقل سرمایه ای تعیین نشده است و سرمایه گذاران متناسب با طرح توجیهی خود میزان سرمایه لازمه را تامین می نمایند. در شرکت های مشارکتی، حضور حداقل دو شخص به عنوان سهامدار شرکت الزامی می باشد.

راه های ثبت شرکت در لهستان چیست؟

به صورت کلی افراد برای ثبت شرکت در لهستان ملزم به پیمودن مراحل تعیین گشته می باشند. از همین رو به طور اختصار مراحل را مورد بررسی قرار می دهیم.

نوع شرکت را انتخاب کنید.

انتخاب نوع شرکت از میان شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی و شرکت مشارکتی، اولین قدم برای شروع پروسه ثبت شرکت می باشد. انتخاب نوع شرکت از حساسیت به خصوصی برخوردار است، فلذا توصیه می شود با آگاهی کامل انتخاب نمایید.

نام شرکت را انتخاب کنید.

کسب و کار ملزم به داشتن یک نام اصلی است و بنیانگذاران قادر خواهند بود یک بررسی اولیه را انجام دهند و متناسب با شرایط نام تجاری مناسبی را انتخاب نماید.

پیش نویس اساسنامه را تنظیم کنید.

به طور قطع برای ثبت شرکت، سرمایه گذاران موظف به ارائه طرح توجیهی و پس از به تایید رسیدن، ملزم به تهیه و تنظیم اساسنامه می باشند.

حداقل سرمایه سهم را واریز کنید.

با توجه به اقامت از طریق ثبت شرکت، امکان افتتاح حساب برای افراد مقدور می باشد. در خصوص انتقال سرمایه، سرمایه گذاران برای ثبت شرکت در لهستان متناسب با نوع شرکت، میزان سرمایه مورد نظر را به بانک های لهستانی انتقال می دهند.

ثبت شرکت واقعی

برای ثبت شرکت به صورت قانونی، ارائه حساب بانکی که در مرحله قبل واریز شده است، الزامی می باشد. پس از جمع آوری مدارک مربوطه امکان ثبت در اداره ثبت ملی دادگاه امکان پذیر می باشد. در مرحله آخر، سرمایه گذاران باید شماره KRS را امور مالیاتی دریافت نمایند تا مراحل ثبت به اتمام برسد و شماره NIP را بدست آورند.

مالیات

شرکت ها در صورت فعالیت در کشور لهستان ملزم به ثبت نام در اداره مالیات می باشند. برای ثبت نام در اداره مالیات مدارکی نظیر اساسنامه شرکت، شماره آماری، گواهینامه REGON، گواهی بانکی و نامه ای از ثبت دادگاه ملی الزامی می باشد. لازم بذکر است برای استخدام شرکت ها باید در موسسه بیمه های اجتماعی و در بازرسی ملی کار ثبت نام کنند.

مزایای ثبت شرکت در لهستان

لهستان از نظر موقعیت اقتصادی مطلوب تجاری، تخصص کارآفرینی و پشتیبانی دولت از پتانسیل های مهم در شکل گیری استارت آپ برخوردار است. ترکیبی از این سه عنصر در تعدادی از زمینه های کلیدی تجارت یافت می شود و یکی از دلایل ثبت شرکت سرمایه گذاران دیگر کشورها در لهستان است. افراد در صورت ثبت شرکت در این کشور قادر خواهند بود که همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به همراه داشته باشند. این روش از معدود روش هایی می باشد که مجوز ورود همراه را به افراد اعطا می کند.

مشکلات ثبت شرکت در لهستان چیست؟

علاوه بر مزایایی که راجع به آنها توضیح داده شد، ثبت شرکت در کشور لهستان گاها برای بعضی از افراد معایبی را نیز در بردارد که باعث می شود از تصمیم خود منصرف شوند و روش های دیگر مهاجرتی را امتحان کنند. 

هزینه های اجرایی

هر پروسه مهاجرتی متحمل هزینه های اجرایی می باشد و ثبت شرکت از این قانون مجزا نیست. به صورت معمول افراد برای ثبت شرکت در کشور لهستان هزینه ای معادل ۱۰ تا ۱۵ هزار یورویی را باید پرداخت نمایند. متناسب با شرایط زندگی و هزینه های موجود در اروپا، این میزان بودجه بالاتر از هزینه های زندگی ۲ سال در کشورهایی نظیر آلمان و اتریش می باشد.

مدت زمان اخذ اقامت

پروسه اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در لهستان به صورت معمول ۵ سال به طول می انجامد و سرمایه گذاران بیش از ۳ سال را باید در این کشور حضور داشته باشند. شرایط بدین صورت می باشد که در ابتدای کار اقامت یک ساله دریافت می نمایند و اقامت یک سال یک سال تمدید می شود. به صورت معمول بازه زمانی برای کسب اولین اقامت در حدود ۷ الی ۸ ماه در نظر گرفته می شود.

ناآشنایی با محیط

یکی از بزرگترین معایب ثبت شرکت نا آشنایی با محیط و بازار کار موجود در لهستان می باشد. از همین رو به سرمایه گذاران توصیه می شود که در ابتدای کار برای ویزاهای نظیر توریستی و تحصیلی اقدام نمایند و شرایط ثبت شرکت در این کشور را مورد بررسی قرار دهند. برای اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور به صفحه تحصیل در لهستان مراجعه نمایید.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat